Avatar billede keffy Nybegynder
25. august 2002 - 06:49 Der er 6 kommentarer

Sende sms, maile og delete samtidig, hvem kan hjælpe?

Jeg er ved at en laveen "bookning og hvem vil spille system", hvor jeg i flere dage har forsøgt at lave php script, hvor man kan booke, sende bud efter en spiller der har sat sig til rådighed og slette spillerens datoønske fra liste(database)
Den er svær. &0 point til den som kan hjæle.
Hilsen Kenneth
<?php
mysql_connect("localhost","","")or die ('Kunne ikke forbinde til databasen');
mysql_select_db("") or die;

if ($submit){

$sql=("delete from ledig where id='$id' AND  dato='$dato' AND sms='nummer'");
}else{
mail(keffy@tiscali.se, "",$besked, $nummer);
}

if ($nummer && $besked) {
if ($nummer < 20599999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 20999999) { $nummer =  "$nummer@note.sonofon.dk"; }
elseif ($nummer < 21999999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 22999999) { $nummer =  "$nummer@note.sonofon.dk"; }
elseif ($nummer < 23999999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 26999999) { $nummer =  "$nummer@sms.mobilix.dk"; }
elseif ($nummer < 28999999) { $nummer =  "$nummer@gsm1800.telia.dk"; }
elseif ($nummer < 30749999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 30919999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 30999999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 36899999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 37999999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 39999999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 40499999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 40999999) { $nummer =  "$nummer@note.sonofon.dk"; }
elseif ($nummer < 46799999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 49799999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 50299999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 66899999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
mail($nummer, "",$besked, "FROM: keffy@tiscali.se");

if ($nummer) {
$sql = "SELECT * FROM radighed WHERE nummer=$sms";
$resultat = mysql_query($sql);
$row = mysql_fetch_array($resultat);
$id = $row["id"];
$spiller = $row["spiller"];
$navn = $row["navn"];
$dato = $row["dato"];

?>

<b>Beskeden er sendt...<BR><BR><h1>God kamp</h1> </b>

<?php
exit;
}
?>
<script>
<!--
function check() {
document.sms.tilbage.value = 160 - document.sms.besked.value.length;
if (document.sms.tilbage.value < 0) {
alert("Beskeden kan ikke være mere end 160 tegn");
}
//-->
</script>
Kontroller venligst at der er indtastet de rigtige oplysninger
<FORM action="smsformmodel.php" method="POST" name="sms">
<input type="Hidden" class="textbox" name="mode" value="Send">
<b>Modtager:</b><br>
<input type="Text" class="textbox" name="nummer" size="8"><br>
<b>Besked:</b><br>
<input type="Text" class="textbox" name="besked" size="80" maxlength="160" wrap="virtual" value="<? echo "Bud efter dig, vikar på  $inst. Dato: $dag kl: $kl Ring straks til:$from tlf:$tlf."; ?>" onkeyup="check()" onchange="check()"><br>
<b>Tegn tilbage:</b><input class="textbox" name="tilbage" size="3" value="160"><br>
<input type="Submit" name="submit" value="Send SMS Besked" class="button"><br>
<input type="Reset" value="Slet" class="button">
</FORM>
Avatar billede binderup Nybegynder
25. august 2002 - 10:00 #1
1. du skriver ikke hvad der sker når du afvikler scriptet.

2. glem alt om SMS delen (de fleste selskaber har lukket for at man kan sende sms via e-mail)
Avatar billede keffy Nybegynder
26. august 2002 - 04:24 #2
1, den sender SMS, men den vil ikke delete eller sende et ekstra mail, så vi ved, at nogen har booket baner.
2, Der er få der stadig virker mobilix, telia og sonofon virkede inat.
Ellers må jeg udforske gateaway.Hilsen
Kenneth
Avatar billede binderup Nybegynder
26. august 2002 - 08:11 #3
den delete'r ikke fordi du ikke laver en query på den sql sætning du definerer ved submit.

Og den sql bliver overskrevet af en ny værdi hvis der er nummer med. Og nå du trykker på send knappen i formularen vil den aldrig komme til din mail funktions kald.
Avatar billede keffy Nybegynder
26. august 2002 - 17:12 #4
Nu lavede jeg denne her, den sender sms men slette ikke

<body bgcolor="#E6E6FF">
<?php

mysql_connect("localhost","","")or die ('Kunne ikke forbinde til databasen');
mysql_select_db("") or die;

if ($nummer && $besked) {

mysql_query("delete from ledig sms='$nummer' AND  dato='$dag' ");

if ($nummer < 20599999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 20999999) { $nummer =  "$nummer@note.sonofon.dk"; }
elseif ($nummer < 21999999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 22999999) { $nummer =  "$nummer@note.sonofon.dk"; }
elseif ($nummer < 23999999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 26999999) { $nummer =  "$nummer@sms.mobilix.dk"; }
elseif ($nummer < 28999999) { $nummer =  "$nummer@gsm1800.telia.dk"; }
elseif ($nummer < 30749999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 30919999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 30999999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 36899999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 37999999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 39999999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 40499999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 40999999) { $nummer =  "$nummer@note.sonofon.dk"; }
elseif ($nummer < 46799999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 49799999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 50299999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
elseif ($nummer < 66899999) { $nummer =  "$nummer@sms.tdm.dk"; }
mail($nummer, "",$besked, "FROM: keffy@tiscali.se");

if ($nummer && $besked) {

mysql_query( "SELECT * FROM ledig WHERE nummer=$sms");
}

?>

<b>Beskeden er sendt...<BR><BR><h1>Go kamp</h1> </b>

<?php

exit;

}
?>
<script>
<!--
function check() {
document.sms.tilbage.value = 160 - document.sms.besked.value.length;
if (document.sms.tilbage.value < 0) {
  alert("Beskeden kan ikke være mere end 160 tegn");
}
//-->
</script>
Kontroller venligst at der er indtastet de rigtige oplysninger
<FORM action="smsform_3.php" method="POST" name="sms">
<input type="Hidden" class="textbox" name="mode" value="Send">
<b>Modtager:</b><br>
<input type="Text" class="textbox" name="nummer" size="8"><br>
<b>Besked:</b><br>
<input type="Text" class="textbox" name="besked" size="80" maxlength="160" wrap="virtual" value="<? echo "Bud efter dig, vikar på  $inst. Dato: $dag kl: $kl Ring straks til:$from tlf:$tlf."; ?>" onkeyup="check()" onchange="check()"><br>
<b>Tegn tilbage:</b><input class="textbox" name="tilbage" size="3" value="160"><br>
<input type="Submit" value="Send  SMS Besked" class="button"><br>
<input type="Reset" value="Slet" class="button">
</form>
Avatar billede binderup Nybegynder
26. august 2002 - 19:42 #5
delete from ledig sms='$nummer' AND  dato='$dag'

skal laves om til

DELETE FROM ledig WHERE sms='$nummer' AND dato='$dag'
Avatar billede keffy Nybegynder
03. september 2002 - 06:14 #6
Hejsan
Jeg rettede fejlen, men det hjalp desværre ikke.
Hilsen Kenneth