Avatar billede engberg Juniormester
06. september 2000 - 18:19 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Maskinkode med C64

Hejsa

Jeg kender en der har fået en idé om at han vil til at programere maskinkode på sin gamle C64 - nu er problemet så at han mangler info om det. Helst bogen \"Programmers Reference Guide\" om emnet, men også gerne, hvis andre har ideer til hvor man finder sådan noget info.

e.
Avatar billede breum Nybegynder
06. september 2000 - 18:59 #1
http://www.programmersheaven.com/zone20/cat119/index.htm punkt 2 er en tutorial der kan downloades gratis, der er også mange eksempler
Avatar billede andersboth Nybegynder
06. september 2000 - 22:45 #3
Da jeg i forgangen tid lærte maskinkode til 64´eren, brugte jeg en bog som hed 6502 programmeing, eller sådan noget. Procesoren i C64 hedder vist 6510, men det er ihvertfald den samme som 6502.

Jeg har set bogen på biblioteker, også i nyere tid.

P.S. I er godt klar over at i kan hente emulatorer til PC. Start evt på http://www.c64.com

A.
Avatar billede andersboth Nybegynder
06. september 2000 - 22:53 #4
Bogen heder mere præcis.

Zaks, Rodnay
6502 programmering / af Rodnay Zaks ; oversættelse: C.J. Shead. - Düsseldorf : Sybex ;
Kbh. : eksp. Svensk Norsk Bogimport, cop. 1985. - 411 sider : ill. ; 21 cm

Originaltitel: Programming the 6502

Emner: mikroprocessorer * 6502 * programmering * assemblerprogrammering

6502 har præcis det samme interface som 6510 (eller hvad det er 64´erens processor hedder).

De har den på frederiksberg bibliotek.

A.
Avatar billede andersboth Nybegynder
06. september 2000 - 22:54 #5
Det må iøvrigt være et svar. A.