Avatar billede vsql Nybegynder
24. august 2002 - 16:11 Der er 9 kommentarer

Response.Write

Har downloadet Microsoft ASP.NET Webmatrix

og er ved at lave en lille fil som jeg gemmer som index.aspx når jeg så smider den ud på min iis server viser den ikke det som den skal siden er bare hvid "<Response.write>1234567<Response.Write>"

Men hvis jeg åbner Notepad og skriver det og gemmer som index.asp kan det godt vises.

?
Avatar billede ecoder Nybegynder
24. august 2002 - 16:27 #1
Eh det fatter jeg ikke en skid af?!?!?!?!?! :-(

prøv lige en gang til, for først skriver du at du er ved at lave en aspx fil og så en asp?

Mvh ecoder
Avatar billede vsql Nybegynder
24. august 2002 - 16:33 #2
Jeg lavede en asp.net fil (aspx) i ASP WebMatrix (.netframework)
Men når jeg smider den ud på nettet vi vil den ikke skrive ex. 123456 " <response.write>123456<response.write>

Og så prøvede jeg kan lave en helt almindelig ASP fil i notepad, som jeg gemte som .asp og da jeg smed den ud virkede det godt (det havde sammen indhold)
Avatar billede odegaard Nybegynder
24. august 2002 - 16:36 #3
Der er ikke noget der hedeer <response.write>

Det du nok vil er følgende:
<% response.write("123456") %>
Avatar billede ecoder Nybegynder
24. august 2002 - 17:00 #4
Hehehe.............okay. Nu er jeg med! ;-)

prøv det odegaard skriver! Så virker det!

Good luck
Avatar billede odegaard Nybegynder
24. august 2002 - 17:09 #5
Hvis det skal være helt korrekt, burde man istedet skrive følgende:
------------test.aspx------------
<%@ Page Language="VB" %>

<script language="vb" runat="server">
Sub Page_load(obj as Object, E as EventArgs)
  mintekst.Text = "Hello World!"
End Sub
</script>

<html><body>

<asp:Label id=mintekst runat="server" />

</body></html>
Avatar billede tele_lucien Nybegynder
26. august 2002 - 09:07 #6
>> odegaard! hvorfor siger du at hvis det skal være helt korrekt så skal man skrive det sådan?

En Response.Write er da en Response.Write også i ASP.NET bare man husker i klammerne i ASP.NET Response.Write("tekst").....
Avatar billede orca Nybegynder
26. august 2002 - 09:50 #7
Et af grundlagene ved .NET er at man kan skille koden fra designet. Altså prøver man såvidt muligt at holde alle koder og funktioner i toppen af filen, og sætter tekstværdier på siden, på den måde odegaard viser.

Det er selvfølgelig også korrekt ASP at bruge response.write. Men hvis man skal følge ideen bag .NET så gør man det på odegaards måde, som jeg også ville foreslå.
Avatar billede tele_lucien Nybegynder
26. august 2002 - 10:09 #8
Okay..........ja Selvfølgelig!

Cool nok,- tak for svaret orca!

;-)
Avatar billede odegaard Nybegynder
26. august 2002 - 10:10 #9
Eksemplet var nu også mere for at give en bedre idé om hvordan ASP.NET er opbygget i forhold til ASP.