Avatar billede mussle Nybegynder
24. august 2002 - 13:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Cookie i en class fil

Jeg ville gerne vide hvordan indefra en class fil kan få fat en cookie ..uden at jeg har en cookie parameter med...

har prøvet med httpapplication...
men så melder den
System.Web.HttpException: Request is not available in this context
Avatar billede reffak Nybegynder
25. august 2002 - 14:04 #1
Hej
det kan du ikke. Pointen i en class fil er, at den er uafhængig af hvor den bruges. Du kan enten bruge den igennem en website, eller ved en stand-alone applikation.
Derfor kan du heller ikke anvende hverken session variabler, application variabler eller cookies i en class fil. Sorry :-)

MVH
Avatar billede mussle Nybegynder
26. august 2002 - 17:10 #2
jo man kan godt bruge både session og cookies i en class fil..

bruger det selv nu på mit site..
Avatar billede reffak Nybegynder
27. august 2002 - 01:59 #3
ok - så må jeg tage fejl. Men det var da godt at vide - har selv tidligere gjort mange krumspring for at omgå det problem.
MVH
Avatar billede mussle Nybegynder
27. august 2002 - 09:15 #4
her er min kode...ellers se sitet på www.boat4you.dk/scanboat
brugernavn :eksperten
pass : test

her er min class metode, med små ændringer virker den også med cookie

function HentSession(Name:String) : String
{
var MySession:HttpSessionState = System.Web.HttpContext.Current.Session;

var SessionValue:String;
if (MySession){
SessionValue = MySession.Item(Name) ? MySession.Item(Name) : SessionValue;
}
return SessionValue;
}
Avatar billede reffak Nybegynder
27. august 2002 - 10:40 #5
nice, tak :-)