Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2002 - 11:06 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Opsætning

Hvordan sætter jeg min webserver i w2k server op til at køre php. Jeg har kun en vejledning til apache
Avatar billede jacob_m Nybegynder
24. august 2002 - 11:10 #1
Du har IIS ikke..
Avatar billede knast Nybegynder
24. august 2002 - 11:11 #2
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2002 - 11:12 #3
jacob: jo
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2002 - 11:13 #4
Hvis du har IIS kan du downloade http://dk.php.net/do_download.php?download_file=php-4.2.2-installer.exe Der er en automatisk pakke til PWS, IIS og Xitami
Avatar billede jacob_m Nybegynder
24. august 2002 - 11:13 #5
Hvilken apaceh har du downloadet ?!
Avatar billede knast Nybegynder
24. august 2002 - 11:14 #6
riversen: øhh...har du både en IIS og en apache server ? eller har jeg misfostået noget ?
Avatar billede jacob_m Nybegynder
24. august 2002 - 11:14 #7
Prøv den el_barto anbefaler.. Det ville jeg også gøre...
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2002 - 11:19 #8
knast: jeg har iis...men kun en vejledning til apache...ingen apache installeret :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2002 - 11:24 #9
el_barto: synes da også det er den jeg har installeret...
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2002 - 11:29 #10
jeg kan lige prøve at køre installationen igen...så skulle det altså virke helt af sig selv?
Avatar billede sukos Juniormester
24. august 2002 - 11:36 #11
I din opsætning for IIS'en:

standard websted-->hjemmemappe-->tilføj PHP'en
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2002 - 11:36 #12
glemte lige at fortælle om den fejl her
http://80.198.159.250/fejl.gif
Avatar billede sukos Juniormester
24. august 2002 - 11:36 #13
hjemmemappe-->Konfiguration-->og her tilføje PHP'en som application.
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2002 - 11:43 #14
sukos: det hjalp...lægger du lige et svar
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. august 2002 - 11:44 #15
Sukos måtte lige kigge på min IIS for så at svare på E. Sikke dog en hund... *GG*

standard websted-->egenskaber-->hjemmemappe-->konfiguration-->Tilføj

Her finder du så din PHP.exe og skriver php som type. Hvis du vil bruge de ældre .phtml og php3, så tilføjer du dem på samme måde.

/Nikolaj
Avatar billede sukos Juniormester
24. august 2002 - 11:45 #16
hehe! :O)
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2002 - 11:46 #17
hm...sidder lige og tester en side...undefined variable får jeg lige pludselig...virker ellers fint på en anden server

$Submit som er en knap i en form
Avatar billede sukos Juniormester
24. august 2002 - 11:48 #18
Kik i din php.ini

register_globals = Off

Hvis den bliver sat til on, skulle det virke.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. august 2002 - 11:48 #19
Knast - Man kan iøvrigt godt have både IIS og Apache installeret, de kan dog ikke køre samtidigt med mindre du sætter Apachen til at køre på en anden port end port 80 :))

Jeg har dem, de kører dog begge på port 80, så jeg stopper den ene og starter den anden efter behov :)
Avatar billede sukos Juniormester
24. august 2002 - 11:49 #20
Men ellers er det bedre at begynde at kode "rigtigt"

if (isset($_POST['submit'])) {
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2002 - 11:50 #21
sukos: den korrekte kodning kommer nok når jeg er færdig med de 1000 sider :-)
Avatar billede sukos Juniormester
24. august 2002 - 11:51 #22
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. august 2002 - 11:52 #23
Sukos - Du plejer da at anbefale at register globals bliver sat til OFF.... Hvorfor nu det??

Riversen sæt dem hellere til OFF. Det er et simpelt sikkerhedsspørgsmål og flere og flere steder kører med det.

Du kan se her hvordan du istedet skal bruge PHP´en.

http://www.azero.dk/?/support/programmering/php/register-globals/

/NIkolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. august 2002 - 11:52 #24
Tror sgu onkel sidder og glor mig over skulderen.... hrmfp!!!
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2002 - 12:02 #25
hmmm...det er en mail form...og register_globals hjalp også

under installation valgte jeg localhost som smtp...den sender ikke mails når jeg trykker submit...
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2002 - 12:03 #26
næ...fejlen kommer stadig...prøver med if (isset($_POST['submit']))
Avatar billede sukos Juniormester
24. august 2002 - 12:04 #27
Enten skal du selv køre en SMTP-server, eller også bruge din udbyders SMTP
Avatar billede sukos Juniormester
24. august 2002 - 12:05 #28
Genstart altid din server efter ændringer i php.ini
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. august 2002 - 12:05 #29
I din PHP.iini skal der stå noget alá :

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = smtp.mail.dk

Hvor ovenstående er TDC´s mailserver (den vi bruger)
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2002 - 12:06 #30
det virker...bare ikke register_globals = on...har genstartet
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. august 2002 - 12:08 #31
DE behøver aldrig genstarte IIS´en - Det er kun Apache der kræver genstart...
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2002 - 12:10 #32
ok...jeg satte det lige til off og fik nu en del fejl...jeg er lidt forvirret, men det fungerer jo nok som i siger. Jeg siger mange tak for hjælpen
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2002 - 12:15 #33
lige en hurtig en hvis jeg kan nå det...hvordan tager jeg værdien i et tekstfelt der var lavet ligesom submit?

så vidt jeg kan konstatere returnere isset bla bla true false eller 1 og 0
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. august 2002 - 12:17 #34
tekstfelt ligesom submit????
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2002 - 12:19 #35
hehe jeg skal læse hvad der står i et tekstfelt som jeg før gjorde ved at se hvad der står i variable $tekstfeltetsnavn...det duer jo ikke mere pga. register_globals = off
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2002 - 12:20 #36
eks:
$tekst = "Kontaktperson: $kontaktPerson\n" hvor kontaktperson er fra form'en
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. august 2002 - 12:20 #37
Så indsætter du llidt herfra :

http://www.azero.dk/?/support/programmering/php/register-globals/

Sender du med GET :

if($HTTP_GET_VARS){
  foreach($HTTP_GET_VARS as $Key=>$Value)
  {
    $$Key = $Value;
  }

Eller POST :

if($HTTP_POST_VARS){
  foreach($HTTP_POST_VARS as $Key=>$Value)
  {
    $$Key = $Value;
  }
Avatar billede sukos Juniormester
24. august 2002 - 12:23 #38
$tekst = "Kontaktperson: ". $_POST['kontaktperson'];