Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
23. august 2002 - 18:43 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

forlade siden?

Kan jeg tjekke om en side brugeren besøge er på den samme server som den fil de kommer fra?

Jeg tænker noget ala:

hvis brugeren står på side www.test.dk/nyside.asp og går til www.test.dk/enandenside.asp, så...
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
23. august 2002 - 18:45 #1
følger lige med
Avatar billede oasen Nybegynder
23. august 2002 - 21:13 #2
Ja...
Avatar billede oasen Nybegynder
23. august 2002 - 21:17 #3
Du kan bruge Request.ServerVariables("HTTP_REFERER"), der fortæller hvor din bruger kom fra, inden besøget på denne side.

<%
Response.Write "Brugeren kom fra følgende adresse: " & Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")
%>

Eller du kan sætte en Session på hver af dine sider:

Response.Write "Brugeren kom fra følgende fil: " & Session("DenneSide")
Session("DenneSide") = Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")
Avatar billede oasen Nybegynder
23. august 2002 - 21:20 #4
Hvis Session("DenneSide") er tom, kom brugeren ikke fra en af dine sider.

Du skal være opmærksomme på, at HTTP_REFERER ikke virker altid, hvis brugeren sidder bag en firewall etc.
Det gør Session dog heller ikke, hvis brugeren har slået cookies fra.

Såå... valget er dit...
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
03. september 2002 - 14:25 #5
OK, det fungere sådan her i praktis: Jeg har en funktion på onUnload i min body, som nulstiller alle Sessions, og på den måde lukker en bruger - som har logget ind og gemt hans brugernavn i Session - ud af system, og dermed også ud af en online-counter, som ellers først vil blive slettet efter 20 min.

Men men men, onUnload kører hvis man bare skifter side, også selv om det er til en på samme website. Derfor ville det være smart hvis der var en måde at ungå at køre funktionen på, hvis man blot skifter til en anden side.

Nu har jeg gennemgået nogle sider på experts-exchange.com, og som jeg forstår det er der ikke nogen løsning (?) fordi sådan en funktion ikke er bygget ind i HTML.

Den eneste mulig løsning er at bygge siden op som frameset, og lave en "usynlig" dummy frame, som trigger eventet. (altså hvis man lukker vinduet)

På den måde, må jeg - desværre - sige at jeg selv har svaret på spm, men tak alligvel for at give et bud :)