Avatar billede andersboth Nybegynder
06. september 2000 - 12:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

harddisken sløver mit program.

Goddag i stuen.

Jeg har ikke rigtig forstand på sadan noget med PC´er og hukkomelse og styresystemer.

Jeg har et program med nogen rimmelig korte String Arrays, men alligevel er det somom at computeren hele tiden føler behov for at bruge harddisken som hukkomelse. Det sløver mit program, og er ireterende at høre på. Tingende burde sagtens kunne ligge i ram.

Jeg har MS-Windows 98 (en måske lidt ældre udgave).

Kan man ikke tvinge Java til at bruge ram.

Tak hvis der er nogen som kan svare/forstå mit spørsmål :).

A.
Avatar billede lbhansen Nybegynder
06. september 2000 - 16:32 #1
Hvis du arbejder med at ligge strenge sammen. Er det måske
muligt at kigge lidt på StringBuffer klasen istedet. Så kan du allokere hukommelsen med det samme, så den ikke bliver nødt til at \"udvide\" hele tiden. Prøv også at kalde garbagecollecteren manuelt.

En anden ting. Hvor meget ram har du? En JVM fylder meget nemt 25MB i hukommelsen
Avatar billede andersboth Nybegynder
06. september 2000 - 18:55 #2
Jeg tror lige at jeg ved prøve det med garbagecollecteren. Før jeg evt kan acceptere svaret. A. Men tak for det.
Avatar billede andersboth Nybegynder
09. september 2000 - 00:22 #3
Problemet opstod p.g.a følgende linje:

StringBuffer buffer = new StringBuffer(256*256*16);

Tak for de gode råd.

Point til lbhansen for den gode vilje.

A.