Avatar billede klinting Nybegynder
06. september 2000 - 11:30 Der er 5 kommentarer

Vis tabeller

Hvordan kan jeg via SQL få vist hvilke tabeller der er i en Access-database?
Avatar billede sjensen Nybegynder
06. september 2000 - 11:36 #1
prøv

select * from systables
Avatar billede hornshoj Nybegynder
06. september 2000 - 11:38 #2
Hvis det er access så prøv med:
SELECT MSysObjects.Type, MSysObjects.Name, MSysObjects.Flags
FROM MSysObjects
WHERE (((MSysObjects.Type)=1) AND ((MSysObjects.Flags)=0));

Viser kun brugertabeller
Avatar billede klinting Nybegynder
06. september 2000 - 11:58 #3
Jeg får fejlen:
---------------------------------------------
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80040e09\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Record(s) cannot be read; no read permission on \'MSysObjects\'.

/database/tabellist.asp, line 26
---------------------------------------------

Hvordan kan jeg rette fejlen?
Avatar billede hornshoj Nybegynder
06. september 2000 - 12:03 #4
Hvis du går ind under Funktioner/Sikkerhed/Bruger-Gruppetilladelser og retter adgangen til at læse på MQSysObjects, så skulle du være klar.
P.S. Du skal lige gå ind Funktioner/Indstillinger og klik i Vis tabben. Der skal du vælge Skjulte Objekter og Systemobjekter.
Avatar billede eagleeye Praktikant
20. april 2002 - 01:53 #5
Download ASPadmin fra www.aspadmin.dk

Der er en Access tabel viewer lavet i SQL, så kan du se hvordan man kan lave det.