Avatar billede maloue Nybegynder
23. august 2002 - 08:52 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

placering af .swf fil i div-tag

hejsa,

Jeg bruger divtags til placering af bannere, det ser sådan ud:

<div id="banner2" style=" position: absolute; z-index: -1; top: 87px; left: 490px; width: 140px; height: 183px; visibility: visible">
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="2" width="142" height="62" bordercolorlight="#ffffff" bordercolordark="#ffffff" background="../banner/heist.gif" width="140" height="60" border="0">
<tr>
<td bordercolor="#DCDCDC"></td>
</tr>
</table></div>

Mit spørgsmål er, når jeg skal ha placeret en swf fil i tabellen fosvinder tabellen - jeg aner ikke hvordan koden ser ud, har prøvet mig frem med min swf fil og denne efterfølgende kode viser fint flashen men fjerner tabellen - hvordan skal stykket sættes sammen for at jeg beholder tabellen og dermed min border omkring?!

div med swf fil:

<div id="banner3" style=" position: absolute; z-index: -1; top: 154px; left: 490px; width: 142px; height: 122px; visibility: visible">
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="2" width="142" height="122" bordercolorlight="#ffffff" bordercolordark="#ffffff" background="object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=4,0,2,0" width="140" height="120" border="0">
                            <param name="movie" value="../banner/vclogo.swf">
                            <param name="quality" value="best">
                            <param name="play" value="true">
                            <embed src="../banner/vclogo.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="140" height="120" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" quality="best" play="true">
                        </object>
<tr>
<td bordercolor="#DCDCDC">
</object>
</td>
</tr>
</table></div>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. august 2002 - 09:06 #1
Du har klippet noget af din table og starten på object koden af.

<div id="banner2" style=" position: absolute; z-index: -1; top: 87px; left: 490px; width: 140px; height: 183px; visibility: visible">
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="2" width="142" height="62" bordercolorlight="#ffffff" bordercolordark="#ffffff" background="../banner/heist.gif" width="140" height="60" border="0">
<tr>
<td bordercolor="#DCDCDC"><object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=4,0,2,0" width="140" height="120" border="0">
                            <param name="movie" value="sith6.swf">
                            <param name="quality" value="best">
                            <param name="play" value="true">
                            <embed src="../banner/vclogo.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="140" height="120" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" quality="best" play="true">
                        </object> </td>
</tr>
</table></div>

/Nikolaj
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. august 2002 - 09:06 #2
For det første definerer du både height, width og border en hel del gange på hver tabel - det må du ikke.

Du kan heller ikke sætte object som bg på en tabel.

Her er det værste stribbet væk:

<div id="banner2" style=" position: absolute; z-index: -1; top: 87px; left: 490px; width: 140px; height: 183px; visibility: visible">
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="2" width="142">
<tr>
<td></td>
</tr>
</table>
</div>

<div id="banner3" style=" position: absolute; z-index: -1; top: 154px; left: 490px; width: 142px; height: 122px; visibility: visible">
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="2" width="142">
<tr>
<td>
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=4,0,2,0">
<param name="movie" value="../banner/vclogo.swf">
<param name="quality" value="best">
<param name="play" value="true">
<embed src="../banner/vclogo.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="140" height="120" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" quality="best" play="true">
</object>
</td>
</tr>
</table>
</div>
Avatar billede maloue Nybegynder
23. august 2002 - 09:18 #3
hi,
har lige prøvet begge forslag, det gælder for begge to at swf filen er meget større i bredden end de definerede mål på 140 p. Derved rager den et godt stykke ud over de andre bannere og jeg kan ikke se hvorfor, eftersom målene er klart definerede?

Desuden får jeg i nikolajdu's forslag en "dobbeltramme"?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. august 2002 - 09:21 #4
Både div'en og tabellen der indeholder flashen er 142 px, prøv at at ændre dem til 140
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. august 2002 - 09:24 #5
Eller sæt width i object istedet sådan så div'en ser således ud:

<div id="banner3" style=" position: absolute; z-index: -1; top: 154px; left: 490px; width: 140px; height: 122px; visibility: visible">
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="2" width="140">
<tr>
<td>
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=4,0,2,0" width="140" height="120">
<param name="movie" value="../banner/vclogo.swf">
<param name="quality" value="best">
<param name="play" value="true">
<embed src="../banner/vclogo.swf" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" quality="best" play="true">
</object>
</td>
</tr>
</table>
</div>
Avatar billede maloue Nybegynder
23. august 2002 - 09:24 #6
skyldes at jeg har en border på min tabel der fungerer som en slags kant - derfor er billederne indeni 2 pixels mindre...
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. august 2002 - 09:25 #7
Det skyldes mere at du har cellspacing="2" på tabellen. Ændrer det til 0 evt.
Avatar billede maloue Nybegynder
23. august 2002 - 09:28 #8
kan jeg sætte et billede ind på eksperten så I kan se hvad jeg mener?!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. august 2002 - 09:29 #9
Du kan uploade et billede....
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. august 2002 - 09:29 #10
På dit eget webhotel :)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. august 2002 - 09:32 #11
niko>>Lidt surt med E fest hva?
Avatar billede maloue Nybegynder
23. august 2002 - 09:33 #12
det forstår jeg ik en dyt af...

anyway, det med cellspacing hjalp på "dobbeltkanten" men banneret der indeholder flash er stadig større få pixels bredere end de andre.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. august 2002 - 09:34 #13
Ikke mere surt end når folk kalder mig "Negå", men jo da *ss*
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. august 2002 - 09:35 #14
Prøv dette

<div id="banner3" style=" position: absolute; z-index: -1; top: 154px; left: 490px; width: 140px; visibility: visible">
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="140">
<tr>
<td>
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=4,0,2,0" width="140" height="120">
<param name="movie" value="../banner/vclogo.swf">
<param name="quality" value="best">
<param name="play" value="true">
<embed src="../banner/vclogo.swf" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" quality="best" play="true">
</object>
</td>
</tr>
</table>
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. august 2002 - 09:36 #15
Du hedder hermed NegÅ =oD
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. august 2002 - 09:36 #16
Og lige </div> i enden :)
Avatar billede maloue Nybegynder
23. august 2002 - 09:39 #17
det fjerner tabellen (kanten).
Avatar billede maloue Nybegynder
23. august 2002 - 09:41 #18
her er koderne på henholdsvis banner 2 og 3. Banner 2 er den rigtige størrelse. Banner 3 som indeholder flashen er et par pixels bredere end den skal være...

<div id="banner2" style=" position: absolute; z-index: -1; top: 87px; left: 490px; width: 140px; height: 183px; visibility: visible">
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" width="142" height="62" bordercolorlight="#ffffff" bordercolordark="#ffffff" background="../banner/heist.gif" width="140" height="60" border="0">
<tr>
<td bordercolor="#DCDCDC"></td>
</tr>
</table></div>

<div id="banner3" style=" position: absolute; z-index: -1; top: 154px; left: 490px; width: 140px; height: 122px; visibility: visible">
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" width="142" height="120">
<tr>
<td>
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=4,0,2,0" width="140" height="120">
<param name="movie" value="../banner/vclogo.swf">
<param name="quality" value="best">
<param name="play" value="true">
<embed src="../banner/vclogo.swf" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" quality="best" play="true">
</object>
</td>
</tr>
</table>
</div>
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. august 2002 - 09:43 #19
Tabellen er også 142 bred - den skal være 140
Avatar billede maloue Nybegynder
23. august 2002 - 09:46 #20
nej den skal være 142 fordi der går 2 pixels til kanten. Hvis jeg laver den samme størrelse som billedet så forsvinder der to pixels af billedet i visningen. Desuden er tabellen 142 i begge div's - så der burde ikke være forskel...
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. august 2002 - 09:51 #21
Nu har du igen invalid markup - du har endnu engang width og height 2 gange i første tabel.

Desuden er det ikke tilladt at angive height på tabeller, ligesom dine divs og tabeller gerne skulle have samme bredde.
Avatar billede maloue Nybegynder
23. august 2002 - 09:56 #22
jeg arbejder ikke i koder - så at der er to størrelser i html må jo være noget GoLive selv laver. Jeg kan jo af gode grunde ikke vide hvad jeg så skal slette!

Ja mine divs skulle gerne have samme bredde, så vidt jeg selv kan se er det også tilfældet, men der må jo være en uoverensstemmelse som jeg ikke kan se eftersom bredden på de to ikke er ens.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. august 2002 - 09:57 #23
Dine divs er 140 bredde, dine tabeller er 142 (i hvert fald den ene, den anden har flere bredder angivet - så her sletter du den med 140).
Avatar billede maloue Nybegynder
23. august 2002 - 10:01 #24
hvis jeg fjerner højde/bredde i linjen med tableborder - bliver tabellen lidt mindre, selvom de samme mål stadig står i linjen ovenover.
Avatar billede maloue Nybegynder
23. august 2002 - 10:08 #25
nu har jeg kun kun width="142" til at stå i den linje der starter med tableborder - det er slettet fra linjen ovenover. Jeg skal vel stadig have selve billets størrelse til at stå (140)?

Under table i banner tre er der ikke angivet bredden på 142 - skal der ikke det?
Avatar billede maloue Nybegynder
23. august 2002 - 10:11 #26
jeg har lige målt de to bannere fra et screendump. Banner to er 142 p og banner tre er 144p?
Avatar billede maloue Nybegynder
23. august 2002 - 10:14 #27
det er sgu fordi border er 2 pixels på banner tre hvor den er 1 på banner 2... Tableborder står dog til 1 på dem begge (se ovenfor).
Der er lissom en indre og en ydre border på banner tre hvor der kun er en tynd streg på banner to - giver det nogen mening?!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. august 2002 - 10:16 #28
Ja det gør det.

Brug evt samme borderfarver som i banner2 eller skriv:
<table cellpadding="0" cellspacing="0" width="142" height="120"´style="border:1px solid #000000">
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. august 2002 - 10:17 #29
Ups

<table cellpadding="0" cellspacing="0" width="142" height="120" style="border:1px solid #000000">
Avatar billede maloue Nybegynder
23. august 2002 - 10:17 #30
denne linje mangler i border tre:

<td bordercolor="#DCDCDC"></td>

hvor skal jeg placere den?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. august 2002 - 10:18 #31
Nej, du kan ikke have borderfarve på en td.
Du kan kun have den på din tabel (<table....>)
Avatar billede maloue Nybegynder
23. august 2002 - 10:22 #32
det er det eneste jeg lige kan se er forskel.. Men der er altså en ydre og en indre borderfarve på 3 og det er det der skal fjernes.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. august 2002 - 10:24 #33
Jaja, se nu min kommentar med style="border:1px #000000" - det giver en tynd sort streg.

Farven kan du ændre til hvad du vil.

Post evt. den kode du nu har, så skal jeg indsætte det.
Avatar billede maloue Nybegynder
23. august 2002 - 10:35 #34
ja det gjorde border samme tykkelse som i banner to - men mit screendump viser nu at tabellen er 143 p bred... Still one to go!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. august 2002 - 10:37 #35
post din kode så
Avatar billede maloue Nybegynder
23. august 2002 - 10:40 #36
<div id="banner2" style=" position: absolute; z-index: -1; top: 87px; left: 490px; visibility: visible">
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" width="142" height="62" bordercolorlight="#ffffff" bordercolordark="#ffffff" background="../banner/heist.gif" width="140" height="60" border="0">
<tr>
<td bordercolor="#DCDCDC"></td>
</tr>
</table></div>

<div id="banner3" style=" position: absolute; z-index: -1; top: 154px; left: 490px; visibility: visible">
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" width="142" height="122" bordercolorlight="#ffffff" bordercolordark="#000000" background>
<tr>
<td>
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=4,0,2,0" width="140" height="120">
<param name="movie" value="../banner/vclogo.swf">
<param name="quality" value="best">
<param name="play" value="true">
<embed src="../banner/vclogo.swf" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" quality="best" play="true">
</object>
</td>
</tr>
</table>
</div>
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. august 2002 - 14:41 #37
Det er lige så snart du smider højde på din tabel det går galt - jeg siger igen, det må du ikke :)

Hvis du absolut skal ha' en højde på, så indsæt en lille 1x1 transparent gif som du bruger til at bestemme højder med.

Og igen, undlad at sætte width osv. på mere end en gang.
Og hvis det er GoLive der gør det, så drop det program - det tager jo totalt kontrollen fra dig.

Dette her virker - skal borderfarven være anerledes så ændrer blot farvekoden, undlad at smide golives border kode ind.

<div id="banner2" style=" position: absolute; z-index: 1; top: 87px; left: 490px; visibility: visible">
<table cellpadding="0" cellspacing="0" width="142" height="62"  background="../banner/heist.gif" style="border:1px #000000 solid;">
<tr>
<td></td>
</tr>
</table>
</div>
<div id="banner3" style=" position: absolute; z-index:2; top: 154px; left: 490px; visibility: visible">
<table cellpadding="0" cellspacing="0" width="142" style="border:1px #000000 solid;">
<tr>
<td align="left" valign="top">
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=4,0,2,0" width="140" height="120">
<param name="movie" value="../banner/vclogo.swf">
<param name="quality" value="best">
<param name="play" value="true">
<embed src="../banner/vclogo.swf" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" quality="best" play="true">
</object>
</td>
</tr>
</table>
</div>
Avatar billede maloue Nybegynder
26. august 2002 - 11:17 #38
det viiirker!!! Ih tak for din tid:-)