Avatar billede skovtrold Nybegynder
22. august 2002 - 14:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hente sprog fra MSIE ?

Er der en smart måde hvorpå man kan hente det (eller de) sprog som en bruger har sat op i sin browser (MSIE)?´Jeg har ikke kunne finde nogen servervariabel eller lign. som kan bruges.
Jeg efterlyser kode til ovenstående enten i ASP eller ASP.NET.
Avatar billede medions Nybegynder
22. august 2002 - 14:40 #1
Prøv at kigge her:
http://activedeveloper.dk/iishelp/iis/htm/asp/intr5vsj.htm
Det skulle stå her hvis det var muligt...

Så skriver du bare
Response.Write(Request.ServerVariables("KODE_ETELLERANDET"))

//>Rune
Avatar billede skovtrold Nybegynder
22. august 2002 - 14:44 #2
Tak. Men som jeg skriver, findes der ingen servervariabel der henter sproget fra brugerens browser. Derfor efterlyser jeg en anden måde at gøre det på.
Avatar billede slamsuger Nybegynder
22. august 2002 - 14:49 #3
Her er den sikre metode:

If UCase(Request.ServerVariables("HTTP_ACCEPT_LANGUAGE"))="DA" Then
  Response.Write("Davs du ...")
Else
  Response.Write("hello You ...")
End If
Avatar billede skovtrold Nybegynder
22. august 2002 - 14:49 #4
Nå, jeg var lidt for hurtig, man kan faktisk gøre det med HTTP_ACCEPT_LANGUAGE. Så du har fået dine point. Tak :)
Avatar billede medions Nybegynder
22. august 2002 - 14:52 #5
Fair nok ;o)
Thx 4 Poinz

//>Rune
Avatar billede skovtrold Nybegynder
22. august 2002 - 14:55 #6
Slamsuger, HTTP_ACCEPT_LANGUAGE vil jo være et array, hvor sprogene er adskilt af komma, såfremt brugeren har oprettet flere sprog. Derfor vil dit script vel kun fungere hvis brugeren kun har et sprog.
Ellers man der bruges INSTR istedet:

if instr(UCase(Request.ServerVariables("HTTP_ACCEPT_LANGUAGE")),"DA") then
Avatar billede skovtrold Nybegynder
22. august 2002 - 14:56 #7
"Ellers man der bruges INSTR istedet:"
= Ellers kan man bruge INSTR istedet
(DOH!)