Avatar billede hobn00b Nybegynder
22. august 2002 - 13:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CD-rom drev....

Hey, jeg har været på tur to dage, og nu vil mit CDrom drev bare ikke køre ud, og det virkede FINT da jeg to afsted.... nogen der ka finde på en grund ??
Avatar billede radiohead Nybegynder
22. august 2002 - 13:18 #1
Lynnedslag
Varmen
tilfældig skade
din lillebror/søster/mor/far/hund

grundene kan være utallige
Avatar billede hobn00b Nybegynder
22. august 2002 - 13:19 #2
okay Radiohead, men Lynnedslag så burde hele min com da gå kold ? og varme er det ikke...
tilfældig skade uden brug ?
og ska nok li ha en snak med de andre....

men kender du en måde jeg måske ka fixe det ?
Avatar billede kraftpeger Nybegynder
22. august 2002 - 13:20 #3
Kan du se det i "denne komputer"?

Det kan være at nogle af kablerne bagpå har løsnet sig!

Prøv at åbne kassen og se efter!
Avatar billede stigterp Nybegynder
22. august 2002 - 13:20 #4
Snurrer der en cd i drevet, dor så kan der godt gå et stykke tid.
Prøv at højreklikke på drevet og vælg "Skub ud" (inde under denne computer)
Elles kan du skubbe skuffen ud manuelt ved at bruge en tynd lang genstand, som forsigtigt skubbes ind i hullet på drevets forside.
Avatar billede hobn00b Nybegynder
22. august 2002 - 13:22 #5
Kraftpeger tror os jeg kigger om to sec... men det virker weird... fordi drevet lyser og blinker og når man trykker på den manuelle knap på drevet eller "skub ud" så summer drevet svagt, som om der ik er strøm nok, eller at det sidder fast, og har prøvet at lirke det ud, men det sidder fast... man ka ik hive det ud...
Avatar billede hobn00b Nybegynder
22. august 2002 - 13:24 #6
eller rettere, det ka vel ik være en løs ledning når det lyser drevet ? og ka godt se det i denne com... men har engang før prøvet at det lige pludselig mens jeg chattede sagde at jeg havde pillet D: drevet fra og derfor ik ku bruge det... hmm ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. august 2002 - 13:31 #7
Lynnedslag rammer ikke nødvendigvis hele maskinen!! På arbejde havde vi et keyboard der døde af lyn! Resten af maskinen er ok.
Avatar billede hobn00b Nybegynder
22. august 2002 - 13:36 #8
hmm kay det godt være et halv løst stik ?
Avatar billede peet-49 Novice
22. august 2002 - 15:09 #9
Det kan være den bare har samlet lidt støv i mellemtiden, så den ikke kan læse.