Avatar billede doozerii Nybegynder
22. august 2002 - 09:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Dagens nød. - Hvorfor får jeg en Function Sequence Error?!?

Jeg får følgende fejl:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Function sequence error
/ny2/skema.inc, line 34

Når jeg afvikler min kode, som er std. asp og mysql. Fejlen opstår når jeg prøver at flytte pointeren til starten (movefirst) efter at have været hele striben igennem.

Koden ser således ud: (connection'en oprettes i en anden fil.)

<%
    dag = array(,"Mandag","Tirsdag","Onsdag","Torsdag","Fredag")

%>
<table cellspacing="0" cellpadding="2" border="2" width="100%" id="td_top">
<tbody>
      <tr><td></td><td>Mandag</td><TD>Tirsdag</TD><TD>Onsdag</TD><TD>Torsdag</TD><td>Fredag</td></tr>
    <%
    If request.querystring("t")="a" then
        sql = "select * from `skema` where fag!='rus' order by 'starttid' asc;"
    else
        sql = "select * from `skema` where fag='Rus' order by 'starttid' asc;"
    end if
    set rsData=adoDataConn.execute(sql)
    starttid=rsdata("starttid").value
    do while not rsdata.eof
        i=i+1
        rsdata.movenext
    loop
    If request.querystring("t")="a" then
        sql = "select * from `skema` where fag!='rus' order by 'sluttid' desc;"
    else
        sql = "select * from `skema` where fag='rus' order by 'sluttid' desc;"
    end if
    set rsData=adoDataConn.execute(sql)
    sluttid=rsdata("sluttid").value
    tid=hour(starttid)

    if rsData.eof then ' til debugging.
    do while tid<hour(sluttid)
        %><tr><td><%=tid%>-<%=tid+1%></td><TD><%
        for d=1 to 5
            rsData.movefirst
            for n=1 to i
                if session("UserLoggedIn")="true" then
                      if hour(rsdata("starttid").value)=<tid and not hour(rsdata("sluttid").value)=<tid and rsdata("dag")=dag(d) and (rsdata("hold").value="Alle" or rsdata("hold").value=session("userhold")) then
                        if rsdata("link") <>"" then
                            response.write("<a href='"&rsdata("link")&"'><font size=1>"&rsdata("fag").value)
                            if rsdata("hold").value<>"Alle" then
                                response.write("-"&rsdata("hold").value&"</a></font>")
                            else
                                response.write("</a></font>")
                            end if
                        else
                            response.write("<font size=1>" &rsdata("fag").value)
                            if rsdata("hold").value<>"Alle" then
                                response.write("-"&rsdata("hold").value&"</font>")
                            else
                                response.write("</font>")
                            end if
                    else
                        %>&nbsp;<%
                    end if
                else
                    if hour(rsdata("starttid").value)=<tid and not hour(rsdata("sluttid").value)=<tid and rsdata("dag")=dag(d) then
                        if rsdata("link") <>"" then
                            response.write("<a href='"&rsdata("link")&"'><font size=1>"&rsdata("fag").value)
                            if rsdata("hold").value<>"Alle" then
                                response.write("-"&rsdata("hold").value&"</a></font>")
                            else
                                response.write("</A></font>")
                            end if
                        else
                            response.write("<font size=1>"&rsdata("fag").value)
                            if rsdata("hold").value<>"Alle" then
                                response.write("-"&rsdata("hold").value&"</font>")
                            else
                                response.write("</font>")
                            end if
                    else
                        %>&nbsp;<%
                    end if
                rsdata.movenext
            next
            if d=5 then
                %></td><%
            else
                %></td><TD><%
            end if
        next
        tid=tid+1
        %></tr><%
    loop
    else
      response.write("Ingen data i skemadatabasen"&i)
    end if
    %>

  </tbody>
</table>
Avatar billede doozerii Nybegynder
22. august 2002 - 09:39 #1
det sjove er at jeg har en gammel udgave af samme kode, der gør stort set det samme, men som ikke fejler. Ergo, databasen må være ok?
Avatar billede doozerii Nybegynder
14. december 2002 - 14:07 #2
slutprut