Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
22. august 2002 - 01:08 Der er 7 kommentarer

iframe problemer

Jeg har et simpelt iframe:

<iframe src="frontpage.asp" name="center" width="100%" height="100%" frameborder="0" scrolling="auto"></iframe>

Hvis jeg skifter indholdet ud:

<a href="enside.asp" target="center">

Og trykker på F5 for at opdatere siden, bliver iframet skiftet tilbage til frontpage.asp. Har set en ven lave en side, hvor den blev på den side man har valgt, selvom man trykker på F5. Har det noget at gøre med at det er ASP sider, og ikke htm-sider?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
22. august 2002 - 01:14 #1
mener at du skal have noget Javascript til det, du kan prøve der
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. august 2002 - 01:15 #2
du kunne evt prøve med:

<iframe src="<% = request.querystring("side") %>" name="center" width="100%" height="100%" frameborder="0" scrolling="auto"></iframe>

<a href="?side=enside.asp">gå til enside.asp</a>

/theSurfer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. august 2002 - 01:17 #3
sikring (hvis der jo ikke står noget efter "?side="):

<%
if request.querystring("side") <> "" then
  loadside = request.querystring("side")
else
  loadside = "standard.asp"
end if
%>

<iframe src="<% = loadside %>" ...><iframe>

/theSurfer.
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
22. august 2002 - 01:21 #4
thesurfer >> har været den vej, problemet er bare (ja, at jeg ikke kan få det til at virke), men at det men ven der har lavet, har jeg kopieret direkte. Så jeg tror det må ha noget med min ASP at gøre.
Avatar billede Jman Praktikant
22. august 2002 - 01:58 #5
prøv evt. at slette dine cashede filer i funktioner/internetindstillinger/slet filer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. december 2003 - 02:41 #6
Dette spørgsmål mangler input.
Det kan f.eks. være at spørgeren mangler at acceptere/afvise svar/komme med feedback, eller af en svarer mangler at lægge et svar/komme med feedback.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. maj 2005 - 00:46 #7
yellow... sker der noget her?