Avatar billede cyberzoom Nybegynder
09. juli 1999 - 01:16 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Skjule HTML koden

Er der nogen måde hvorpå man kan skjule sin kode, så folk ikke bare kan downloade HTML koden, som f.eks. fra teleport programmet.
Avatar billede snowball Novice
09. juli 1999 - 01:27 #1
Så vidt jeg ved kan man ikke sikre sig imod at nogen stjæler alm. html kode, men mener jeg at man på en eller anden måde skjule sin Javascript kode.

Snowball
Avatar billede cybles Nybegynder
09. juli 1999 - 01:40 #2
<script language="JavaScript">
function click() {
if (event.button==2) {alert('Copyright© 1999 Piteraq. Piteraq Web sider, Internet dokumenter, grafik og programmering med indhold er beskyttet af copyright loven og de love, der anvendes til beskyttelse heraf. !!!');}}
document.onmousedown=click// -->
</script>
Avatar billede cybles Nybegynder
09. juli 1999 - 01:42 #3
Dette virker fint nok bare du køre uden en menu linje.....Du skal lige rette copyright rettighederne til .....og afvise snowball's :-)
Avatar billede villadsen Nybegynder
09. juli 1999 - 01:43 #4
Det er ret fikst, men man kan ikke sikre sig 100% på den måde. I menuen filer kører man en "gem som" og så er den hentet alligevel. Men det er stadig nok den bedste løsning man kan lave.
Avatar billede cybles Nybegynder
09. juli 1999 - 01:45 #5
Du skal bare køre uden en menu linje så er den klaret  ....
Avatar billede cyberzoom Nybegynder
09. juli 1999 - 01:47 #6
Ok, Cybles_ den kan bruges hvis man højre kliker med musen, men man kan stadig bare gå op i filer_/Gem som
Avatar billede villadsen Nybegynder
09. juli 1999 - 01:48 #7
Doh!
Selvfølgelig kan man det. Så er der vist kun teleport og den slags programmer tilbge.
Smart!
Avatar billede cyberzoom Nybegynder
09. juli 1999 - 01:50 #8
Cybles_jeg er ikke med, uden en menu linje ?
Avatar billede snowball Novice
09. juli 1999 - 01:52 #9
Desuden virker det cybles har skrevet kun i IE, så det sux jo lige så meget som selve IE.

Snowball
Avatar billede cybles Nybegynder
09. juli 1999 - 01:54 #10
skal lige prøve noget http://www.piteraq.gl
Avatar billede cybles Nybegynder
09. juli 1999 - 01:56 #11
cyberzoom

Du skal bare lave dine sider så de køre uden en menu linje...
Avatar billede cyberzoom Nybegynder
09. juli 1999 - 02:02 #12
Cybles_He he jeg fatter det stadig ikke, uden menu linje? Du må forklar mig det ganske nøje, så får du de point.
Avatar billede ulrik Nybegynder
09. juli 1999 - 07:14 #13
Hehe tror i selv at det virker?? Det eneste der sker er bare at man ikke kan bruge højre mustas, men de fleste har også en windows knap på deres tastertur, der gør at man kan tage den samme liste som, højre mustast listen, plus du kan også bare finde linket på den side dokumentet bliver åbnet fra, derved er det muligt at åbne dokumentet med menubar!!!!
Avatar billede sokristi Nybegynder
09. juli 1999 - 08:36 #14
Hvis jeg skriver noget html/dhtml, som er så godt at folk gider at stjæle det, vil jeg nøjes med at være smigret.
De surfere, som bliver stoppet af alle de der smarte højreknapblokeringsprogramstumper er ofte ret nye på nettet og vil gerne lære. Så lad dem dog!

Forsyn dine gode sider med en copyright notits. Navngiv evt. variabler i scripts på en måde så du kan genkende dem, hvis en eller anden bare genbruger din kode. Meget mere kan du vist ikke gøre
Avatar billede benny.dk Nybegynder
09. juli 1999 - 09:05 #15
Tænk på at i alle tilfælde bliver koden downloadet til din pc, så det er bare at slette din internet cache bibliotek (et temp bibliotek) inden du besøger siden og så kigge filerne i biblioteket igennem bagefter.....
Avatar billede sirius Nybegynder
09. juli 1999 - 09:45 #16
hvis man holder venstre museknap nede trykker højre ned slipper venstre slipper højre.. Så kan man se kilden igen... det script virker minus..
Avatar billede justincase Nybegynder
09. juli 1999 - 10:39 #17
Det er sjovt så tit denne her snak kommer igen og igen.

Det er IKKE muligt at skjule koden. Det er forrykt at skjule koden. Er du bange for at folk lærer fra din kode, så beskæftig dig med et andet sprog end Html/JavaScript/VbScript.
Hvad er der blevet af den mentalitet der hedder samarbejde og lære af hinanden ???

HELDIGVIS er det ikke muligt at skjule koden. Og forhåbenlig bliver det det aldrig.
Avatar billede cybles Nybegynder
09. juli 1999 - 11:03 #18
Justincase

Køre du uden en menu / redskablinje som standard på dine sider, kan folk ikke komme til at bruge vis kilde.

Benny.dk

Brug den tags som hedder no cashe og der ligger ikke dine dokumenter ned på siden.
Avatar billede justincase Nybegynder
09. juli 1999 - 11:09 #19
cybles >> Læg en side ud et eller andet sted, så skal jeg poste den her. Både med IE og NN

:)

JustinCase
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. juli 1999 - 11:43 #20
man kan også lave et lignede script som det cybles har skrevet, bare til netscape

men problemet er at hvis man slår javascript fra kan man stadig ikke se det.

og i netscape kan man også bare trykke CTRL+U og se source
Avatar billede hunden Nybegynder
09. juli 1999 - 15:36 #21
Den kode men
<script language="JavaScript">
function click() {
if (event.button==2) {alert('Copyright© 1999 Piteraq. Piteraq Web sider, Internet dokumenter, grafik og programmering med indhold er beskyttet af copyright loven og de love, der anvendes til beskyttelse heraf. !!!');}}
document.onmousedown=click// -->
</script>

er ikke sikker da man kan sige vis kille
og der efter gemme den på sin computter
og så gå ind i et program til html og så se kode ( Snøft )
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. juli 1999 - 20:08 #22
MAN KAN IKKE GØRE SIN KODE USYNLIG!
Avatar billede cybles Nybegynder
10. juli 1999 - 14:07 #23
Ok  men den sjover som skal til at stjæle har fået en advarsel. Næste gang høre han fra vores advokat.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. juli 1999 - 14:56 #24
cybles>> du er da lam at høre på... hvis jeg har kodet en side og en eller anden person tænker AHA! fed funktion, hvordan er den lavet, så jeg er sgu da lige glad med om han kan få en ide eller et tip ved at kigge i min source

hvis han nagger hele min engine så ville jeg også banke ham, men sgu ikke fordi han bare ser hvordan jeg har lavet det
Avatar billede cybles Nybegynder
10. juli 1999 - 15:23 #25
Hep cyberesben

Ja, men hvad kan jeg sige, med hendsyn til det første, jep det er rigtigt. det vil jeg da godt give dig ret i.

Til det andet, tjaa nogen bruger advokater, andre bruger hænderne, sådan har der jo altid været forskel på folk.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. juli 1999 - 16:09 #26
cybles>> ville du selv bruge en advokat hvis en eller anden nar havde taget et par linier af dit javascript?

jeg ville da være stolt af at nogen gad bruge min kode :-)
Avatar billede razor Nybegynder
11. juli 1999 - 20:33 #27
man kan altid skrive et php3 script der åbner filen som en text fil, og udskriver indholdet på skærmen...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. juli 1999 - 20:38 #28
dig og dit PHP3 *GG*

men det er HTML-sourcen vi snakker om, og den bliver overført til din computer lige meget hvad!
Avatar billede razor Nybegynder
11. juli 1999 - 20:46 #29
jaja....
Avatar billede razor Nybegynder
11. juli 1999 - 20:49 #30
man kan jo også kigge i cachen
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. juli 1999 - 20:53 #31
faktum er at man ikke kan skjule noget
Avatar billede jesper_tb Nybegynder
20. maj 2000 - 01:11 #32
nogen af jer hjerne der har overvejet encoding af html'en ???
Avatar billede jesper_tb Nybegynder
20. maj 2000 - 01:13 #33
arghh .. glemte at det var UUENCODE / UUDECODE man skulle bruge.

med andre ord, men lægger sin side i en javascript variable, og har en linie som docoder den og laver document.write til brugeren ..