Avatar billede royalexport Nybegynder
21. august 2002 - 20:36 Der er 7 kommentarer

Fast Lodret scrollbar i frames under Netscape.

Hvorfor kan jeg ikke få fast scroll på min side i Netscape? Jeg vil gerne ha' fast scroll i begge frames.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<html>
<head>
<title>frameset</title>
</head>
<frameset rows="95,*" border=0 frameborder=no framespacing=0 noresize>
<frame src="frame1.asp" name="ramme1" scrolling=yes \"noresize\"  marginheight=0 marginwidth=0 frameborder=0>

<frame src="frame2.asp" name="ramme2" scrolling=yes \"noresize\" marginheight=0 marginwidth=0 frameborder=0>
<noframes>
<body bgcolor=\"#FFFFFF\" text=\"#000000\" topmargin=0 leftmargin=0 marginwidth=0 marginheight=0>

</body>
</noframes>
</frameset>
</html>
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
21. august 2002 - 20:49 #1
Fast scroll?
Avatar billede royalexport Nybegynder
21. august 2002 - 20:56 #2
Okay, ikke fast scroll, men en fast scrollbar. Normalt skulle det gerne virke med scrolling=yes.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
21. august 2002 - 21:08 #3
scrolling="yes" regner jeg kraftigt med at betyder at der skal komme scrollbars frem *hvis* teksten er for lang. scrolling="no" regner jeg ligeledes med at det betyder at teksten under ingen omstændigheder kan frembringe en scrollbar. Min løsning er derfor at smide en masse linebreaks eller et billede-spacer ind der tvinger siden til at fylde mere end den reelt gør. Ville du være tilfreds med en sådan løsning?
Avatar billede knudgert Nybegynder
21. august 2002 - 21:09 #4
Du kan jo starte med at skrive noget valid kode.
http://validator.w3.org
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
21. august 2002 - 21:18 #5
Rigtigt knudgert :) Jeg koder alt mit shit i XHTML 1.1 Strict :)
Avatar billede royalexport Nybegynder
21. august 2002 - 21:33 #6
Mit problem er, at jeg har en frame1 og en frame2, hvori hver er der en tabel som skal centreres. Kører man det i Netscape står tabellerne fint under hinanden når der ikke er scroll på frame1 og frame2. Hvis så siden minimizes, så kommer der scrollbar på frame2 og tabellen i frame2 rykker sig en anelse til venstre i forhold til frame1. Eksempelvis

Frame1

</head>
<body>
  <table align="center">
  </table>
</body>
</html>

Frame2

<html>
<head>
</head>
<body>
<center>
  <table></table>
</center>
</body>
</html>
Avatar billede royalexport Nybegynder
04. juni 2004 - 10:27 #7
Jeg lukker denne her.