Avatar billede javakoder Nybegynder
21. august 2002 - 15:15 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

udskrivning af whitespace

Jeg har problemer med at udskrive whitespace, når jeg bruger XSLT-oversætteren saxon6.5.2.

I Michael Kays Progammer's Reference står der, at man blot skal skrive <xsl:text> </xsl:text> og så lave det antal whitespace, man ønsker. Det har dog ingen effekt hos mig.

Hvis jeg derimod skriver &nbsp; får jeg parserfejl.

Er der mon nogen, der kan hjælpe mig med det?
Avatar billede janegil Nybegynder
21. august 2002 - 16:03 #1
Bradleys bok er visst enig med Kays, så det er feil i Saxon? Men hva med
[CDATA[    ... flere mellomrom ... ]]
?
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2002 - 17:12 #2
Skriver du HTML ud, skal du huske at 1 space giver samme visuelle output som 200. (Du vil dog kunne se forskel i selve koden).

&nbsp; er ikke defineret i XML, men i stedet kan &#160; bruges (hvis du laver HTML output.)

Endelig er der denne her:
<xsl:text disable-output-escaping="yes">  </xsl:text>

/CS
Avatar billede javakoder Nybegynder
21. august 2002 - 17:50 #3
Mange tak for svarene til jer begge!

Jeg må tilstå, at greystates løsning faldt mig mest ligefor, så det er den, jeg har brugt.

<xsl:text disable-output-escaping="yes">&amp;#160</xsl:text>

gjorde hele forskellen. Herligt!