Avatar billede minielsen Nybegynder
21. august 2002 - 14:05 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Tilføj if ?

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af følgende:

Scriptet lister "nummer" & "status"
men hvis "status" = "færdig" skal den hoppe til næste,,,hvordan ?

<form name="ret" method="post" action="rettelse.asp">
<select name="retter"><%do while not record.eof%>

<option value="<%=record("nummer")%>"><%=record("nummer")&" - "&record("status")%>
<%record.movenext
loop%></option>
</select>
<input type="submit" name="Submit" value="Ret post">
</form>
Avatar billede medions Nybegynder
21. august 2002 - 14:07 #1
<form name="ret" method="post" action="rettelse.asp">
<select name="retter"><%do while not record.eof%>

<% Not If status = "færdig" Then %>
<option value="<%=record("nummer")%>"><%=record("nummer")&" - "&record("status")%>
<% End If %>
<%record.movenext
loop%></option>
</select>
<input type="submit" name="Submit" value="Ret post">
</form>

//>Rune
Avatar billede minielsen Nybegynder
21. august 2002 - 14:12 #2
Det giver følgende fejl:

Expected statement

/usgadmin.asp, line 30

Not If status = "færdig" Then
^
Avatar billede minielsen Nybegynder
21. august 2002 - 14:13 #3
Jeg prøvede at bytte om på "not og "if" så kører scriptet men stadigvæk listes "status" hvis = færdig.
Avatar billede minielsen Nybegynder
21. august 2002 - 14:24 #4
Har du en anden løsning ?
Avatar billede oasen Nybegynder
21. august 2002 - 14:24 #5
If status = "færdig" Then
Avatar billede eagleeye Praktikant
21. august 2002 - 14:49 #6
kommer status ikke fra databasen ???

<form name="ret" method="post" action="rettelse.asp">
<select name="retter">
<% do while not record.eof
  if LCase(record("status")) <> "færdig" then %>
    <option value="<%=record("nummer")%>"><%=record("nummer")&" - "&record("status")%>
<% end if
  record.movenext
loop %>
</option>
</select>
<input type="submit" name="Submit" value="Ret post">
</form>
Avatar billede minielsen Nybegynder
21. august 2002 - 14:49 #7
Så får jeg en tom box, som om den ikke hopper videre i DB
Avatar billede minielsen Nybegynder
21. august 2002 - 14:53 #8
eagleeye, dit svar virkede :)
point til dig.

HAr du tid til et tillægs spørsmål ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
21. august 2002 - 14:54 #9
Jo jeg kan da prøve...
Avatar billede minielsen Nybegynder
21. august 2002 - 14:59 #10
Jeg har en forhandler oprettelses form, når man så sender formen sender man samtidig en mail til forhandleren.

Men her kommer problemet, alle tabeller er tomme, hvis man så submitter formen igen virker det ??

her er koden:

<% Response.Buffer = True %>
<html><head>
<title>indsæt usg data</title>
<BODY BGCOLOR="#FFFFFF"

</head><body>

<%
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=d:\websider\global\comgrosinfo.dk\comgrosinfo.dk\db\forhandler.mdb"
Conn.Open DSN

' SQL sætning opbygges
strSQL = "Insert into kunder (kundenr, forhandlernavn, forhandleradr, forhandlerpostnr, forhandlerby, forhandlertele, forhandleremail, forhandlerkontakt, forhandlerhoved, forhandlerstart, forhandleransat, forhandlervaerksted, forhandlerusg) values('" & Request.Form("kundenr") & "', '" & Request.Form("forhandlernavn") & "', '" & Request.Form("forhandleradr") & "', '" & Request.Form("forhandlerpostnr") & "', '" & Request.Form("forhandlerby") & "', '" & Request.Form("forhandlertele") & "', '" & Request.Form("forhandleremail") & "', '" & Request.Form("forhandlerkontakt") & "', '" & Request.Form("forhandlerhoved")& "', '" & Request.Form("forhandlerstart") & "', '" & Request.Form("forhandleransat") & "', '" & Request.Form("forhandlervaerksted") & "', '" & Request.Form("forhandlerusg") & "')"

' SQL sætning eksekveres
Conn.Execute(strSQL)

%>
<font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">Tak vi har nu modtaget Deres forhandler registrering.
<font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">En email er afsendt til Dem vedr. Deres oprettelses information.
<%

' Opbygger en dynamisk SQL streng
strSQL = "SELECT TOP 1 ID, kundenr, forhandlernavn, forhandleradr, forhandlerpostnr, forhandlerby, forhandlertele, forhandleremail, forhandlerkontakt, forhandlerhoved, forhandlerstart, forhandleransat, forhandlervaerksted, forhandlerusg FROM kunder WHERE"
strSQL = strSQL & " (kundenr LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " OR (forhandlernavn LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " OR (forhandleradr LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " OR (forhandlerpostnr LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " OR (forhandlerby LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " OR (forhandlertele LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " OR (forhandleremail LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " OR (forhandlerhoved LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " OR (forhandlerstart LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " OR (forhandleransat LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " OR (forhandlervaerksted LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " OR (forhandlerusg LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " ORDER BY ID DESC"
' Skaber DSNLess forbindelse til DBen
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=d:\websider\global\comgrosinfo.dk\comgrosinfo.dk\db\forhandler.mdb"
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open strDSN

' Skaber et recordset udfra SQL strengen
Set rs = myConn.Execute(strSQL)

While Not rs.EOF
Response.Write rs("kundenr")
set jmail = server.createobject("JMAIL.SMTPMail")
jMail.sendername = "Forhandler oprettet"
jMail.sender = "postmaster@comgrosinfo.dk"
jMail.Subject = "Forhandler oprettet"
jMail.ServerAddress = "mail.comgrosinfo.dk"
jMail.AddRecipient "postmaster@comgrosinfo.dk"
Jmail.AddRecipientBCC "postmaster@comgrosinfo.dk"
jMail.Body = "Dette er et autosvar" & vbCrLf
jMail.Body = jMail.Body & "Her følger online informationer:" & vbCrLf & vbCrLf
jMail.Body = jMail.Body & "Forhandler info:" & vbCrLf
jMail.Body = jMail.Body & (rs("forhandlernavn")) & vbCrLf
jMail.Body = jMail.Body & (rs("forhandleradr")) & vbCrLf
jMail.Body = jMail.Body & (rs("forhandlerpostnr")) & (rs("forhandlerby")) & vbCrLf
jMail.Body = jMail.Body & (rs("forhandlertele")) & vbCrLf
jMail.Body = jMail.Body & (rs("forhandleremail")) & vbCrLf & vbCrLf
jMail.Body = jMail.Body & (rs("forhandlerkontakt")) & vbCrLf & vbCrLf

jMail.Body = jMail.Body & "Diverse info:" & vbCrLf
jMail.Body = jMail.Body & "Hovedaktivitet:          " & (rs("forhandlerhoved")) & vbCrLf
jMail.Body = jMail.Body & "Etableret i:            " & (rs("forhandlerstart")) & vbCrLf
jMail.Body = jMail.Body & "Antal ansatte:          " & (rs("forhandleransat")) & vbCrLf
jMail.Body = jMail.Body & "Serviceværksted:        " & (rs("forhandlervaerksted")) & vbCrLf
jMail.Body = jMail.Body & "Registreret:            " & (rs("forhandlerusg")) & vbCrLf
jMail.Body = jMail.Body & "Kunde ID:                " & (rs("kundenr")) & vbCrLf

jMail.Priority = 3
jMail.execute

rs.MoveNext()
Wend

If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    ' Hvis der er fundet poster på søgningen

    Response.Write("Der var ikke nogen kunder!")

Else

End If

' Rydder op efter os
myConn.Close
Set myConn = Nothing
%>

</body>
</html>

Siden kan ses og prøves på:

www.comgrosinfo.dk/test.asp

Denne del af koden er : test1.asp
Avatar billede minielsen Nybegynder
21. august 2002 - 15:01 #11
PS hvis du submitter formen kan du se en udskrift af "kundenr" hvilken er top eller den foregående indtil man submitter igen.
Avatar billede minielsen Nybegynder
21. august 2002 - 15:02 #12
teksten står lige efter : information.
Avatar billede eagleeye Praktikant
21. august 2002 - 15:07 #13
Det var en størrer omgang..Det ved jeg ikke lige hvorfor det ikke virker koden ser fin ud. Dog ville jeg ikke hendte data fra databsen som lige er sat ind når man har informationen i Request.Form("xxxx"):

Jeg ville droppe alt dette:

Opbygger en dynamisk SQL streng
strSQL = "SELECT TOP 1 ID, kundenr, forhandlernavn, forhandleradr, forhandlerpostnr, forhandlerby, forhandlertele, forhandleremail, forhandlerkontakt, forhandlerhoved, forhandlerstart, forhandleransat, forhandlervaerksted, forhandlerusg FROM kunder WHERE"
strSQL = strSQL & " (kundenr LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " OR (forhandlernavn LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " OR (forhandleradr LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " OR (forhandlerpostnr LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " OR (forhandlerby LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " OR (forhandlertele LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " OR (forhandleremail LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " OR (forhandlerhoved LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " OR (forhandlerstart LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " OR (forhandleransat LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " OR (forhandlervaerksted LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " OR (forhandlerusg LIKE '" & strKeyword & "')"
strSQL = strSQL & " ORDER BY ID DESC"
' Skaber DSNLess forbindelse til DBen
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=d:\websider\global\comgrosinfo.dk\comgrosinfo.dk\db\forhandler.mdb"
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open strDSN
While Not rs.EOF

og så ændre alle disse Jmail linier:

jMail.Body = jMail.Body & (rs("forhandlernavn")) & vbCrLf

Til:

jMail.Body = jMail.Body & (Request.form("forhandlernavn")) & vbCrLf
Avatar billede minielsen Nybegynder
21. august 2002 - 15:11 #14
jeg prøver lige om det hjælper.
Avatar billede minielsen Nybegynder
21. august 2002 - 15:18 #15
ahhhg der giver en del fejl omkring RS

feks. Object required: ''

/test1.asp, line 68

Det er linien rs.MoveNext()
Avatar billede minielsen Nybegynder
21. august 2002 - 15:20 #16
Nåhh, det er sgu mig der er dum nu, vent lige lidt  (jeg er lige nød til at slette noget :)
Avatar billede minielsen Nybegynder
21. august 2002 - 15:26 #17
Det ser umidbart ud til at virke, men jeg tror det giver et nyt problem:

Jeg definerede før: jMail.AddRecipient (rs("forhandleremail"))

kan jeg nu skrive : jMail.AddRecipient (Request.form("forhandleremail"))

??
Avatar billede eagleeye Praktikant
21. august 2002 - 15:29 #18
Jeps.. det skulle virker..
Avatar billede minielsen Nybegynder
21. august 2002 - 15:32 #19
Nope det giver ingen problemer :)

Point til dig