Avatar billede sv_bb Nybegynder
21. august 2002 - 12:49 Der er 18 kommentarer

Hvad kan jeg nu gøre?

Nu skriver jeg en sidste gang inden jeg smadre min computer.

Jeg har haft xp pro længe og har aldrig haft nogle problemer. Så pludselig, så crasher den hvergang jeg joine mit faste spil.

SÅ hvad har jeg gjort?

- Skrvet utallige gange herinde og fået hjælp til noget, som ikke har hjulpet.

- Formateret 5 gange.

- Installeret alle de mulige drivers til mit soundblaster live kort.

- Installeret alle via 4in1 drivers.

- Alle mulige drivers til mit grafik kort.

- Pillet mit hardware ud og ind forskellige steder.

- Prøvet diverse programmer til at finde xp fejl, samt scandisk.

Lige meget hvad, så crasher min computer efter et stykke tid i spillet. Jeg prøvede uden lyd og der crashede den dog ikke, men det kan heller ikke være mit lydkort, da jeg ikke får nogle fejl meddelser i info og jeg sagtens kan hører musik, når jeg ikke spiller.

Så hvad kan jeg gøre? er der nogle der har hørt om nogle problemer med xp?

Min computer er en Athlon xp 1800 +, Soundblaster live 1024, Gforce mx 200, 512 mb ram.

Og det underlige er, at jeg aldrig har haft det problem. Det er pludselig kommet og nej...jeg gider ikke hører om system restore.

Håber der er nogle der kan hjælpe her. For nu har jeg bøvlet mindst 24 timer og haft problemet i 2-3 uger nu :(

Ps. Sad og tænkte på om det kunne være min køler, som så blev for varm og crashede computeren? altså når den skal bruge fuld styrke.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. august 2002 - 12:59 #1
hvor varm blir din cpu? det kan du tjekke i bios. Så næste gang den crasher, så gå ind i bios og se.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. august 2002 - 13:01 #2
Hvad er det for et spil der er tale om?
Avatar billede sv_bb Nybegynder
21. august 2002 - 13:04 #3
Det er counter-strike....

Ok, men hvor ligger den normale temperatur generelt ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. august 2002 - 13:05 #4
blir din cpu over 65 grader er det nok det der er problemet
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. august 2002 - 13:07 #5
sv_bb> hmmm... det problem har jeg også haft - utroligt nok så var det en scandisk/defragmentering der løste mit problem - prøv det ;)
Avatar billede sv_bb Nybegynder
21. august 2002 - 13:08 #6
Det underlige er bare at jeg har formateret 5 gange. Burde det ikke være dwet samme, som en defragmentering? bare bedre ?
Avatar billede resten Nybegynder
21. august 2002 - 13:10 #7
Prøv en load setup defoults/load optimizied defoults inde i bios.
Avatar billede sv_bb Nybegynder
21. august 2002 - 13:10 #8
Har jeg også prøvet...virkede ikke
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2002 - 13:20 #9
test dine ram
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2002 - 13:22 #10
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2002 - 13:23 #11
Avatar billede sv_bb Nybegynder
21. august 2002 - 13:27 #12
Så min cpu temp. efter crash... 64 og min system temp. var på det 37 er det godt eller skidt?
Avatar billede sv_bb Nybegynder
21. august 2002 - 13:35 #13
hellO! :D
Avatar billede peet-49 Novice
21. august 2002 - 13:38 #14
Temperaturerne er fine, det er ikke problemet, du skriver den ikke går ned med desablet lykort, så det må være der du skal finde problemet, har du tjekket for konflikter?
Avatar billede sv_bb Nybegynder
21. august 2002 - 13:41 #15
Ja jeg har tjekket konflikter og der har været nogle, men lige meget hvilke drivers jeg har brugt, så har det ikke hjulpet. Bundkort drivers..alt!!
Avatar billede sv_bb Nybegynder
21. august 2002 - 13:42 #16
Så også mit lydkort, som hoved årsagen, men jeg kan hører musik og alt. Selv indstalleret de sidste nye drivers til det.
Avatar billede sv_bb Nybegynder
21. august 2002 - 13:44 #17
Var problemet bare, at jeg vidste at det og det af mit hardwar var i stykker og ikke virkede, så kunne jeg købe noget nyt, men det her irritere mig noget så galt at man ikke kan løse det med de nyeste drivers eller lign.
Avatar billede fet321 Nybegynder
30. maj 2003 - 13:30 #18
sv_bb >> har du fundet fejlen?