Avatar billede atn Nybegynder
21. august 2002 - 12:29 Der er 6 kommentarer

Fjern table tags + indhold.....

Heysa !

Skal bruge en reg xp der fjerner <table [n] table> fra en string...

Jeg har prøvet med:
alert(/<table(.*|\s*|\w*)\/table>/gi.test('<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tr><td>indhold</td></tr></table>'));

retunere true eller false alt efter match...

Den skal fjerne alt mellem og inklusiv <table> tags'ne...

Venligst

<ATN/>
Avatar billede jespernaur Nybegynder
21. august 2002 - 17:59 #1
Spørgsmål:

Skal der kunne være flere tabeller efter hinanden, og skal den i så fald fjerne dem alle sammen?

Hvad skal der ske, hvis der er tabeller inden i hinanden?
Avatar billede atn Nybegynder
21. august 2002 - 23:05 #2
Heysa !

Der kommer ikke til at være tabeller inden i hinanden (heldigvis)...

Men jeg har sån set løst det selv - med denne:
/<table[©|\;|\/|\:|\w|\s|.|\ |\f|\t|\v|\n|\r|\=|\>|\<|\-|\#|\,|\"]*table>/gi;

der er måske en simplere måde...men det her virker...ihvertfald for mig !

venligst

<ATN/>
Avatar billede jespernaur Nybegynder
21. august 2002 - 23:45 #3
Tillykke med succes'en - men: Du har angivet en umådelig detaljeret tegnklasse, der angiver hvad du tillader mellem '<table' og 'table>' - har du overvejet hvad er det du IKKE tillader, siden du er nødt til at specificere det tilladte så grundigt?
Avatar billede atn Nybegynder
21. august 2002 - 23:49 #4
Heysa !

Hmm....tja....det var måske en idé ! :o)

den må da afprøves...når jeg lige har lidt mere tid....det er jo altid den der mangler....

Og jo den er detaljeret....jeg gik igennem min streng og fandt alt den brokkede sig over....ja...og så blev det til ovenstående ! :o)

venligst

<ATN/>
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
10. januar 2003 - 18:44 #5
Du kan matche alt imellem de to strenge "<table" og "table>" med følgende regex:

/<table.*table>/

men det er vel ikek det, som du vil. Ellers havde du vel allerede regnet den ud. Kan du forklare hvad det er, jeg ikke har forstået?
Avatar billede acoon Nybegynder
16. april 2003 - 13:43 #6
Jeg vil dog råde til at tage højde for greedy...

/<table.*?table>/
Afhængig af programmerings sproget skal du blot lave en substition.

e.g. perl
$text = "<table>slkdfjklsdjflkjsdlkf</table> Og en masse anden kode...
$text =~ s/<table.*?table>//gi;