Avatar billede stefan Nybegynder
21. august 2002 - 11:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Validate i et datagrid

Hvordan kan jeg validere felter i et datagrid når retter en række ?

Jeg mener at have læst at det feks ikke skulle være muligt at indtaste en streng i et felt som er af typen sqldbtype.int, men jeg syntes ikke rigtigt at det passer.....

Samme problem opstår ved dato felter i et datagrid, jeg vil gerne have at datoen skal indtastes som: ddmmaaaa men hvordan ?

Er det ikke muligt at bruge feks en ReqularExpressionValidator i et datagrid ?
Avatar billede askhoej Praktikant
21. august 2002 - 18:47 #1
<asp:DataGrid runat="server" etc...>
<asp:TemplateColumn>
  <ItemTemplate>
    ItemTemplate HTML
  </ItemTemplate>
  <EditItemTemplate>
    EditItem template HTML
  </EditItemTemplate>
</asp:TemplateColumn>
</asp:DataGrid>

1.) Du skal lave en TemplateColumn til hver af dine kolonner i DataGrid'et.

2.) I ItemTemplate placerer du de data der skal vises ved normal visning og i EditItemTemplate placerer du diverse kontroller til redigering af dine data (heriblandt validerings kontroller).

/Askhoej
Avatar billede stefan Nybegynder
01. oktober 2002 - 15:12 #2
Har fundet en løsningen...
brug en range validator til "int" cheket
og brug en reqularexpressionvalidator til at checke for dato format som man selv kan definere