Avatar billede hoffland Nybegynder
20. august 2002 - 15:59 Der er 2 kommentarer

installation

Jeg har det problem, at jeg ikke kan køre setup.exe (Oracle 8i 8.1.6) på min ny-installerede Windows 2000 maskine. Er der nogen, som kender det problem?
Avatar billede ehf Nybegynder
20. august 2002 - 20:26 #1
Hej Hoffland

Jeg har haft tilsvarende problem (når man i installeren starten installationen, så terminerer processen).

Løsningen var at kopiere alt fra CD'en over på harddisken og fjerne to dll filer. Jeg mener de hed symcjit.dll, de bliver vist not brugt til understøttelse af asiatiske karaktersæt.

Jeg håber det hjælper dig.

/ehf
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2002 - 08:30 #2
Der ikke noget med at visse maskiner ikke kan køre installeren, fordi den har en java-version som ikke kan køre på pentium 4?

Se muligvis artikel http://metalink.oracle.com/metalink/plsql/ml2_documents.showDocument?p_database_id=FOR&p_id=115160.996 fra Metalink.

Den siger at man skal hente en patch eller:

Solution 2.

1. Create a temporary directory on your server.

2. Copy the contents of the Oracle RDBMS Server CD to the temporary
directory created in step 1.

3. Search the directory structure created in step 1 for the existence of
the filename symcjit.dll.

4. Rename each copy of the symcjit.dll to symcjit.old.

5. Run the setup.exe from the \install\win32 directory and install
Oracle 8.1.x.