Avatar billede beerton Nybegynder
20. august 2002 - 08:26 Der er 1 løsning

side counter til pop up

Hej

Jeg har en pop up, som der skal klikkes paa for at faa op, som jeg gerne ville holde styr paa mht hvor mange der klikker og faktisk ser den.

Er det muligt at lave en counter fx. i php/mysql, der taeller hver gang der er en der ser den.

Hvis den kan have statistik fordelt paa dage, uge, maander vill det vaere optimalt.

Stefan
Avatar billede danisher Nybegynder
20. august 2002 - 13:07 #1
Hej Stefan...

Ja, det er muligt...

Du kan vel gøre det på to måder, med hensyn til at tælle den op, men det nemmeste ville nok været at gøre det i den popup, som du nu får...

Din popop går f.eks. til siden popup.php:

<?
//connect til databasen
mysql_query("UPDATE statestik SET count='count+1' where id='0'");
mysql_query("INSERT INTO statestiktid (id, tid) VALUES('', now())");

//Vis noget indhold
?>

Så smider du automatisk alt det lort ind i databasen, som du har lyst til...

At statestikker kan indeholde dage, uge og måneder, er jo bare noget du kan tilføje selv...

Med venlig hilsen

Claus Nielsen