Avatar billede leech_trader Nybegynder
19. august 2002 - 22:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ipkonfig i FreeBSD ??

Hej er der en venlig sjæl som kan fortælle mig hvad "IPkonfig" hedder i FreeBSD, samt om der findes et godt FTP server program til Linux/FreeBSD ???
Avatar billede master_orion Nybegynder
19. august 2002 - 22:45 #1
Kommandoen hedder ifconfig  .. :)
Avatar billede master_orion Nybegynder
19. august 2002 - 22:46 #2
og et godt ftp-server program..! Der findes rigtig mange..
hvis du vil have noget prof hjælp til din bsd så besøg www.bsd-dk.dk
Avatar billede leech_trader Nybegynder
19. august 2002 - 23:54 #3
ehh, kan man bruge kommandoen "ipkonfig /release" & "ipkonfig /renew" ligesom i Windows ??
Avatar billede leech_trader Nybegynder
19. august 2002 - 23:58 #4
ehh, den der link der, der var ikke meget software på men der var en masse hjælp *S*
Avatar billede master_orion Nybegynder
20. august 2002 - 00:50 #5
Nej, software finder du under dine ports.. :) /user/ports/
Men kan jeg ikke rigtig sige andet end google er din ven.. :) Den kan svare på alt.. BSD har faktisk fået sin egen lille google. prøv www.google.com/bsd så får du rigtig gode resultater.. :)

Og til spørgsmålet om du kan bruge /release og /renew..! ærligt ved det ikke.. har ikke forsøgt. men 99% sikker nej det kan man ikke hvis du vil vide hvordan man gør så skriv: man ifconfig
så skal du nok få nogle gode svar. :)