Avatar billede tjansson Nybegynder
19. august 2002 - 20:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netværkssteder stener meget!

Jeg har haft Windows XP Home installeret og opdateret til fulde i næste siden det kom ud. Men det hele hænger når jeg skal åbne et netværksdrev med adgangskode på en win 2000 maskine i mit lokalnetværk. Når jeg trykker på linket til netværksdrevet, så fryser "denne computer" vinduet og jeg er nødt til trykke ctrl-alt-del og lukke processen og derefter trykke åben ny proces, hvor jeg skriver explorer og så kan jeg komme frem til at skrive passwordet, som xp af en eller anden grund heller ikke ønsker at gemmme!

Tilsvarende hænger xp hvis jeg prøver at åbne "netværksteder", men der hjælper det ikke engang at genstarte explorer.
Avatar billede zoree Nybegynder
20. august 2002 - 00:31 #1
Der er ikke så meget at sige, hvis du kender nogle der har en Windows XP pro, så få fat i den, kan du Engelsk så tag den på Englesk og hent den første Service pack der lige er kommet, det er det eneste der er at sige og Windåse XP, eller installer Windows 2000 Pro, det er det mest stabile, og det kan du også tvinge til at tage en windows 98 driver det kan du ikke med windows XP, og så er der flere programmer der understøtter windows 2000. det er fordi at microsoft ikke vil frigive sorcekoderne til windows XP...

For at gøre en lang historie kort.
Installer Windows 2000 pro

Zoree
Avatar billede tjansson Nybegynder
20. august 2002 - 01:09 #2
Lyder som en god ide... men jeg havde håbet på at man kunne ordne det... men så igen det er jo windows... det er jo menningen at det skal stinke! :-)
Avatar billede zoree Nybegynder
20. august 2002 - 08:24 #3
Det er det eneste jeg kan sige, men prøv om du kan skaffe dig en windows XP pro hvis du vil køre xp, der er nemlig ikke de fejl.

Jeg kører XP på min arbejds maskine 1200Mhz
Og 2000 pro på min server maskine 166Mhz

Ikke en gang i dette tilfælde er serveren langtid om at svare, det er XP home der gør det, installer XP pro hvis du vil køre XP eller 2000 pro.

Håber at jeg har kunne være til hjælp.

Zoree
Avatar billede zoree Nybegynder
20. august 2002 - 08:40 #4
Håber at du kan bruge mine kommentare, så du kan få løst dit problem.
Avatar billede tjansson Nybegynder
20. august 2002 - 11:46 #5
Jeg giver dig på points hvis der ikk er andre der svare! :-)
Avatar billede tjansson Nybegynder
25. august 2002 - 17:07 #6
nu det var der ingen der viste noget om... nitte