Avatar billede dmg Nybegynder
19. august 2002 - 12:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan åbner jeg porten til telnet

Jeg er ret ny i linux verdenen.

Jeg vil gerne kunne connecte til min server remote, hvor af jeg har fundet ud af man kan bruge vnc og telnet f.eks.

Jeg køre med en redhat 7.3. Jeg har ikke installeret firewall, men mener du den spurgte hvad for nogle porte der skulle åbnes for????

Men er der ikke en måde, hvor man kan give adgang til telnet og vnc.

Jeg har brug en port scanner som kun viser at port 80 er åben hvilket også er helt fint da jeg bruger den som webserver :-)

Når jeg prøver at forbinde til telnet eller vnc kommer der bare en fejl. Har vi et klogt hovede her, der kan give lidt guldkorn :-)
Avatar billede soreno Praktikant
19. august 2002 - 12:46 #1
du skal jo have en telnet server før der bliver åbnet og du kan connecte... har du det ?
Avatar billede dmg Nybegynder
19. august 2002 - 13:36 #2
Nej, det har jeg ikke. Kan du på nogen måde fortæle mig nøjagtigt how to do :-)
Avatar billede soreno Praktikant
19. august 2002 - 13:52 #3
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
10. oktober 2002 - 06:45 #4
hvis telnet-serveren er installeret skal den også aktivers som en service.

Åben console og skriv:

# setup

Så får du et billede op hvor du kan ændre en masse indstillinger på din maskine.

Der er et punkt der hedder noget i stil med service og derinde kan du sikkert finde telnetserveren som skal aktiveres
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2002 - 20:46 #5
Du kan finde en guide til vnc på www.helgec.goggle.dk