Avatar billede jd Nybegynder
03. september 2000 - 14:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

fejl ??

Hey,

Jeg har før stillet et spm. mht. at gemme billeder i en mysql-db, og fik det også til at virke. Men da jeg så skulle bygge det ind i et system, tog jeg hvad jeg mente var relevant, og satte det der hvor jeg ville men det skulle stå, men nu får jeg en fejl der lyder sådan:

Column count doesn\'t match value count at row 1

Det siger mig ikke så meget, og jeg har været alt igennem 230 gange! I kan se her hvad jeg mente var væsenligt:

$billede = addslashes(fread(fopen($form_data, \"r\"), filesize($form_data)));

og så dette i formen:

<INPUT TYPE=\"hidden\" name=\"MAX_FILE_SIZE\" value=\"1000000\">
<input type=\"file\" name=\"form_data\" size=\"24\">

sådan ser mit query ud:

$result = mysql_query(\"insert into tabellen (skribent, dato, headline, body, billede, fil_type) values (\'$skribent\', \'$dato\', \'$headline\', \'$body\' \'$billede\', \'$form_data_type\')\") or die (mysql_error());

NB: systemet virkede fint inden jeg integrerede denne del!

/Jon@z
Avatar billede morw22 Nybegynder
03. september 2000 - 15:32 #1
Har du husket:

<FORM ENCTYPE=\"multipart/form-data\" ACTION=\"upload.php3\" METHOD=\"post\">

Hvad type kolonne er billed?
Avatar billede jd Nybegynder
03. september 2000 - 15:36 #2
morw22-> ja!

billede er blob!

/Jon@z
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. september 2000 - 16:22 #3
Du mangler et komma mellem

  \'$body\' \'$billede\'
Avatar billede andreas Nybegynder
03. september 2000 - 17:06 #4
erik, den fejl ser jeg tit
Avatar billede steffen Nybegynder
03. september 2000 - 17:07 #5
En simpel ting du kan gøre for fremtiden for at fejlsøge er:

$q = \"insert into tabellen (skribent, dato, headline, body, billede, fil_type) values (\'$skribent\', \'$dato\', \'$headline\', \'$body\' \'$billede\', \'$form_data_type\')\";

echo $q;

$result = mysql_query($q) or die (mysql_error());

du kan så bruge // foran $q når du har fundet fejlen, fx ved at køre query\'et manuelt i phpMyAdmin.

Men din aktuelle fejl er ganske rigtigt det manglende komma.

(For god ordens skyld skal jeg lige sige at der naturligvis også er lidt mere elegante løsninger på fejlsøgningen .. :-))
Avatar billede jd Nybegynder
03. september 2000 - 20:18 #6
erik-> Du er for hård!! -hvis man vil have et simpelt svar, så er det dig! :o)

steffen-> tak for idéen!

/Jon@z