Avatar billede fred-durst Nybegynder
17. august 2002 - 12:45 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Internettet virker ikke

Hej Eksperter...
Jeg har lige købt 1 en ny computer, og sammen med min gamle computer vil jeg gerne lave et netværk. Men efter jeg har sat min switch til er det kun en af mine computere der kan gå på internettet. Den ander dur heller ikke mere hvis jeg bare tager selve kablet fra mit ADSL modem og fører det direkte over i netkoret...???

Der er WIN xp på begge to.
Avatar billede pfp Nybegynder
17. august 2002 - 12:51 #1
Har du tænkt dig at bruge den ene af computerne som server, sådan at den anden kan trække internet der igennem eller skal der være installeret opkaldsprofil på begge maskiner?

Hvis du bruger den ene som "internetserver" og ellers har sat dit ADSL stik i uplink porten i switchen, kan du prøve at køre den der Internetindstilligsguide og så vælge internet igennem LAN..

/peter
Avatar billede fred-durst Nybegynder
17. august 2002 - 12:55 #2
Jeg skal IKKE bruge en af computerne som server.. De skulle bare bægge kunne være på nettet..
Avatar billede greek Nybegynder
17. august 2002 - 13:00 #3
Det er fordi du kun har en fast ip-adresse, ring til din bredbåndsudbyder og bestil to dynamiske istedet.
Avatar billede fred-durst Nybegynder
17. august 2002 - 13:00 #4
hvad koster det..??
Avatar billede greek Nybegynder
17. august 2002 - 13:01 #5
Hvilke selskab har du?
Avatar billede fred-durst Nybegynder
17. august 2002 - 13:01 #6
TDC
Avatar billede greek Nybegynder
17. august 2002 - 13:04 #7
Jeg har også TDC, det koster noget med ti-tyve kroner ekstra om måneden.
Avatar billede greek Nybegynder
17. august 2002 - 13:05 #8
Der går normalt to arbejdsdage før det bliver iværksat.
Avatar billede fred-durst Nybegynder
17. august 2002 - 13:06 #9
okay cool nok.. så jeg skal bare ringe ind til TDC og sige at jeg skal ha' to dynamiske ip-adresser istedet for én fast.
Avatar billede pfp Nybegynder
17. august 2002 - 13:06 #10
Det er altså ikke nødvendigt! Jeg har selv én enkelt fast ip hos TDC, og kan godt have 2 maskiner online samtidig.

Jeg har installeret opkaldsprofilen på begge maskiner, så det fungerer på den måde at hvis den ene maskine er slukket ringer jeg selv op. Men hvis den anden maskine er tændt og er på nettet trækker jeg bare nettet igennem LAN...og omvendt med den anden maskine.

/peter
Avatar billede greek Nybegynder
17. august 2002 - 13:07 #11
pfp>> Har du så ikke en router?
Avatar billede pfp Nybegynder
17. august 2002 - 13:08 #12
Nej
Avatar billede greek Nybegynder
17. august 2002 - 13:08 #13
fred-durst>> Det har jeg gjordt men lad os lige høre hvad pfp siger!
Avatar billede fred-durst Nybegynder
17. august 2002 - 13:09 #14
ja okay
Avatar billede pfp Nybegynder
17. august 2002 - 13:09 #15
Jeg har TDC Netexpress med et Ericsson ADSL modem og det har jeg så sluttet til en switch som jeg har købt ved siden af.
Avatar billede greek Nybegynder
17. august 2002 - 13:10 #16
pfp>> Mærkeligt for det samme gjorde jeg og det virkede ikke så bestilte jeg to ip adresser.
Avatar billede greek Nybegynder
17. august 2002 - 13:11 #17
Kan det have noget at gøre med modemet jeg har nemlig et Siemens modem, kan det være der er integreret router i modemet, eller din switch, jeg har nemlig også en switch!
Avatar billede fred-durst Nybegynder
17. august 2002 - 13:12 #18
Ja okay rolig alle sammen, jeg tror bare at jeg bestiller de er 2 nye dynamiske ip-adresser.. :)
Avatar billede pfp Nybegynder
17. august 2002 - 13:13 #19
Det har jeg godt hørt andre beklage sig over..men det virker altså upåklageligt hos mig :-)

Jeg har Windows XP på den ene og Windows 2000 på den anden maskine. I Windows XP kunne man ikke bruge den medfølgende installationsCD så der valgte jeg bare "Tilføj ny forbindelse" og valgte så noget der hed noget med bredbånd og så tastede jeg ellers bare de oplysninger ind jeg havde fået tilsendt fra TDC.

Hvilke protokoller har du installeret på din XP maskine? Jeg har kun TCP/IP...hvis jeg installeret IPX så kager det hele...
Avatar billede pfp Nybegynder
17. august 2002 - 13:14 #20
Jeg tror ihverfald ikke at min switch er noget særlig...det er en lille 5 ports fra Bilka til 300,-
Avatar billede greek Nybegynder
17. august 2002 - 13:14 #21
Jeg har ikke IPX installeret... Og jeg kører xp på begge maskiner.
Avatar billede pfp Nybegynder
17. august 2002 - 13:15 #22
Hmmm ja så ved jeg desværre ikke umiddelbart hvad det kan være :-(

Kører netværkert ellers fint mellem de to maskiner?
Avatar billede fred-durst Nybegynder
17. august 2002 - 13:17 #23
ja