Avatar billede wookie Nybegynder
17. august 2002 - 06:09 Der er 4 kommentarer

let tilgang til router vha. hosts fil editering

Da jeg har en router stående som jeg gerne vil have nem tilgang til (den har et web-interface) har jeg prøvet at modificere lidt i min hosts fil så jeg I stedet for at skulle skrive ip adressen efterfulgt af portnummeret bare kunne nøjes med at skrive fx. "router".... sådan ser min hosts fil ud lige nu:

127.0.0.1      localhost

10.0.0.1:4040  router

Problemet er at dette ikke virker... Nogen forslag til hvordan man kunne få det til at virke ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. august 2002 - 09:46 #1
Du kan ikke angive port numre i host filen. Så skal du ind i service filen og tilføje router og hvilken port det høre til. Jeg ved dog ikke om det virker, da jeg ikke har prøvet. :)
Avatar billede wookie Nybegynder
17. august 2002 - 16:00 #2
havde lidt på fornemmelsen at dette nok var tilfældet... jeg prøver det med service filen og melder resultatet tilbage her :)
Avatar billede wookie Nybegynder
17. august 2002 - 16:16 #3
det virker ikke da :(

indførte følgende linier (selvom jeg på forhånd kunne se at det ikke ville fungere... formatet på services filen tillader ikke at sammenkæde en ip med et portnummer):

I hosts: 10.0.0.1    router
I services: 4040/tcp  #router
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. august 2002 - 21:48 #4
Du skal også have service navnet ind. # betyder at det som kommer efter kun er bemærkning...

Den skal nok se sådan ud:
4040/tcp router

Men jeg ved ikke hvordan det kommer til at fungere, da jeg kun har brugt services filen i forbindelse med Financials.