Avatar billede rasmus_d Nybegynder
17. august 2002 - 03:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flere ram i hatten?

Jeg går og overvejer hvorvidt jeg skal købe en ramblok på 256mb. Jeg har i forvejen 320 mb ram, og kører med en efterhånden gammel celeron 400 Mhz cpu. Da jeg for et års tid siden købte 256 mb, og dermed gik fra 64 til 320, mærkede jeg en stor forskel. Især i forbindelse med internetbrug og Cs-spil. Men nu er det så spørgsmålet om jeg får noget lignende ud af at købe en blok mere? Det er klart er forskellen nok ikke vil være så stor som den første opgradering! Er der nogen der har erfaringer på dette noget perverse område? Vi snakker altså om en gammel hat på 450 Mhz (CLOCKET 50 Mhz!!!) iført 576 solide SDram!!!
Ps. OS: WinXP pro

Hyg Jer! :o)
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. august 2002 - 03:29 #1
fra 64 til 320mb mærkede du en stor forskel da 64 er alt for lidt til at køre Win2000/XP. Du kører nu med generelt mere end gennemsnittet. Med mindre, du laver tunge konverteringer i Adobe eller 3D StudieMax tvivler jeg stærkt på om du overhovedet vil kunne mærke en forskel med 256mb mere i.

Prøv evt at starte din taskmanager og se hvor meget "MEM Usage" du bruger. Lige nu, hvor jeg har 5 browser vinduer åbne, yahoo, icq, mail, homesite og lidt mere har jeg brugt/registreret 155mb ram - jeg har 3x256 hvor altså 613mb står og røvkeder sig.

Grunden til at jeg har så meget er, at jeg ofte kører nogle halvtunge perl konverteringer der netop bruger min ram 100%, eller fx når jeg har godt gang i billedmanipulation i PS.

Så når alt kommer til alt, ville jeg spare mine penge indtil der måske var til en ny processor istedet :)

/ LJ
www.ljweb.com
Avatar billede rasmus_d Nybegynder
17. august 2002 - 03:52 #2
tak for det! - kan se jeg bruger kun 150 mb lige nu! Så flere ram ville nok være spild af penge.. Overvejer dog oxo at investere i en ny com, men det er sgu så dyrt. Det var derfor jeg overvede ram-opgraderingen som et billigt alternativ til en hel ny com.
Iøvrigt kørte jeg med win98 i tidernes morgen, da jeg gik fra 64 til 320 ram. Har først for nylig installeret XP.
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. august 2002 - 03:55 #3
godt du ikke har 64mb mere *ggg* *hak* *hak* :)
Avatar billede francke Nybegynder
17. august 2002 - 05:27 #4
Har altid haft svært ved at finde rundt i Win.! Hvor finder jeg denne "taskmanager"??
Avatar billede rasmus_d Nybegynder
17. august 2002 - 05:41 #5
alt+ctrl+delete
Avatar billede francke Nybegynder
17. august 2002 - 05:44 #6
Det vidste jeg egentlig godt! Hukommelsen er squ ikke hvad den har været! Takker! :))
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. august 2002 - 05:47 #7
evt højreklik i proceslinien og tryk på "taskmanager" :)
Avatar billede francke Nybegynder
17. august 2002 - 05:49 #8
Det hedder "jobliste" her! :))
Avatar billede rasmus_d Nybegynder
17. august 2002 - 05:52 #9
ja hvis du har den danske udgave af xp, og vel og mærke xp. Ellers laver du jo den klassiske koldstarter...
Avatar billede francke Nybegynder
17. august 2002 - 05:54 #10
Det er den danske XP ja! :))