Avatar billede superfyr Nybegynder
16. august 2002 - 16:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

tern?

hvordan laver man tern eller streger lige som dette her http://www.noller.amok.dk/superfyr.jpg ?

dem der ter eller streger?
Avatar billede fred-durst Nybegynder
16. august 2002 - 17:12 #1
er det i adobe photoshop
Avatar billede fred-durst Nybegynder
16. august 2002 - 17:15 #2
1. Opret nu et nyt billed. Størrelsen skal være 2x1 pixel. Da dette er meget lille skal du forstørre billedet til 1600% med Zoom-værktøjet (HotKey=Z)

2. Tag du dit Rektangulære marquee-værktøj (HotKey=M) og tegn en sort kasse på 1x1 pixel. Vælg nu hele billedet med Ctrl+A, og vælg Edit->Define Pattern.

3. Gå nu tilbage til det originale billed, lav et nyt lag, vælg Edit->Fill- og brug Pattern i Use.

4. Hvis du syntes effekten er for voldsom, kan du lege lidt med mode i layer-boxen samt opasity for at få den effekt du havde planlagt.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. august 2002 - 17:21 #3
Effecten hedder scanlines, og du kan finde de første 20 forskellige tutorials på nettet, der handler om denne effect, hvis du ikke er tilfreds med fred-durst's beskrivlese, (der iøvrigt er helt korrekt)
Avatar billede zvansen Nybegynder
16. august 2002 - 17:45 #4
well den eneste 'fejl' fred-durst siger er at det skal være et 2x1 pixel billede... i dette tilfælde er de såkaldte 'scan-lines' ihvertfald en del større end som så..

men ja ellers er det helt korrekt.. og ja, der findes en masse tutorials om det på nettet..

/zvansen
Avatar billede radiohead Nybegynder
16. august 2002 - 18:26 #5
tror faktisk også det er 1x4

Og fade-effekten er lavet med en layer mask
Avatar billede superfyr Nybegynder
16. august 2002 - 19:12 #6
den skriver bare det her !!

www.noller.amok/1.bmp
Avatar billede superfyr Nybegynder
16. august 2002 - 19:13 #7
jeg kan hellr ikke maker det hele!!
Avatar billede superfyr Nybegynder
16. august 2002 - 19:16 #8