Avatar billede fred-durst Nybegynder
16. august 2002 - 14:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Internettet dur ikke

Hej Eksperter...
Jeg har lige lavet et lille netværk med 2 af mine computere. Men efter jeg har sat min switch til, kan den anden ikke komme på nettet.
Hvad er der galt..???

Der er WIN xp på dem.
Avatar billede flax Nybegynder
16. august 2002 - 14:18 #1
hvordan er din switch indstillet bag på..?

Kan de 2 pcer se hinanden i netværket?
Avatar billede codie Nybegynder
16. august 2002 - 14:19 #2
Hvis dine computere kan se hinanden kan du jo for eksempel dele din internet-forbindelse.. :)
Avatar billede fred-durst Nybegynder
16. august 2002 - 14:19 #3
ja de kan godt finde hinanden.
Avatar billede fred-durst Nybegynder
16. august 2002 - 14:20 #4
hvordan deler jeg min internet-forbindelse
Avatar billede codie Nybegynder
16. august 2002 - 14:23 #5
Jeg mener bare at du højreklikker ved din IE-forbindelse og så ind i egenskaber.. Derefter ind i Deling, og så skulle du vist kunne dele den :)
Avatar billede codie Nybegynder
16. august 2002 - 14:24 #6
Sidder ikke ved min egen computer lige nu, så kan ikke helt forklare det så godt.. Det ville være lidt nemmere, hvis jeg selv kunne gøre det og så fortælle dig det jo.. ;)
Avatar billede fred-durst Nybegynder
16. august 2002 - 14:25 #7
... sorry men jeg har altså ik' totalt meget viden om computere så HVAD ER IE-FORBINDELSEN OG HVOR ER DEN HENNE...???
Avatar billede codie Nybegynder
18. august 2002 - 13:47 #8
Okay, så kigger vi lige på det :
1. Har du to netkort i din computer ? (Bare den ene com, ikke den anden)
2. Hvis du har 2 i, så bruger du et link kabel fra computer til computer, og et netkabel fra computeren med 2 netkort, og over i din switch..
3. Så kører du en netværksinstallation og installerer en IPX-protokol, hvis de to computere skal spille mod hinanden og så videre ;)
Avatar billede codie Nybegynder
18. august 2002 - 13:48 #9
Ellers hvis det er muligt for dig, kan du så ikke tilslutte begge computere til din switch ? :) Så skulle de da komme på nettet uden problemer ;)
Avatar billede fred-durst Nybegynder
05. september 2002 - 08:45 #10
o