Avatar billede nino Nybegynder
16. august 2002 - 13:56 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

javascript og php blandet sammen

Har gang i et lille projekt for mit firma og har lidt problemer med flg:

har en tabel med noget data... og det data skal opdateres hvert 5 sekund uden at hele siden opdatere... noget af det data er php... nogen der har en ide om hvordan det kan gøres ?

jeg er fuldstændig lost..
Avatar billede knast Nybegynder
16. august 2002 - 14:01 #1
tænk logisk.

for at kunne udføre et PHPscript bliver det nød til at foregå på serveren.
Hvis siden ikke må reloades foregår det hele hos brugeren.

Altså kan det ikke lade sig gøre.
Avatar billede nino Nybegynder
16. august 2002 - 14:06 #2
dvs. man kan f.eks. ikke lave et php ur der opdatere selv hvert sekund ?
Avatar billede ullers Nybegynder
16. august 2002 - 14:15 #3
Hvor henter du din data fra? Hvilken database?
Avatar billede nino Nybegynder
16. august 2002 - 14:17 #4
mysql
Avatar billede nino Nybegynder
16. august 2002 - 14:19 #5
php ser ik ud til at have en timer, så defor spørger jeg her
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2002 - 17:06 #6
Du kan evt. lave en skjult frame/iframe, der reloader sig hvert 5. sekund. Denne iframe modtager så dataene fra databasen og skriver dem til den synlige side, som derved ikke reloades og derfor heller ikke blinker:
http://www.eksperten.dk/spm/139721
Avatar billede nino Nybegynder
17. august 2002 - 15:23 #7
det fik jeg ikke meget ud af...
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2002 - 16:46 #8
Jo, men du ville åbenbart ikke bruge tid på at afprøve det. Og så er vejen til frelse meget lang.
Avatar billede nino Nybegynder
22. august 2002 - 21:17 #9
.