Avatar billede |shiva Nybegynder
15. august 2002 - 13:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

vælge noget specielt fra en DB

Hej

Jeg har et problem når jeg skal hente noget bestem fra en DB med min SQL linje. Det ser sådan her ud:
strSQL = "Select TOP 2 * From wars Where type = Clanbase OR 1337 OR DOGL OR XL order by Desc"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

ved ikke hvordan den skal se ud, så satsede lidt
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
15. august 2002 - 13:17 #1
strSQL = "Select TOP 2 * From wars Where type = Clanbase OR type = 1337 OR type = DOGL OR type = XL order by Desc"
Avatar billede |shiva Nybegynder
15. august 2002 - 13:23 #2
den siger stadigvæk en fejl i order by sætningen:

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl i ORDER BY-delsætningen.
/done/Default.asp, line 170

strSQL = "Select TOP 2 * From wars Where type = Clanbase OR type = 1337 OR type = DOGL OR type = XL order by Desc"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

sådan ser den ud
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
15. august 2002 - 13:24 #3
strSQL = "Select TOP 2 * From wars Where type = Clanbase OR type = 1337 OR type = DOGL OR type = XL order by Desc"

Det er fordi du ikke angiver noget felt i efter ORDER BY ... f.eks. skal du angive feltet navn.

strSQL = "Select TOP 2 * From wars Where type = Clanbase OR type = 1337 OR type = DOGL OR type = XL order by navn Desc"
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
15. august 2002 - 13:24 #4
Svar
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
15. august 2002 - 13:24 #5
Svar
Avatar billede |shiva Nybegynder
15. august 2002 - 13:25 #6
Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E10)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er for få parametre. Der var ventet 3.
/done/Default.asp, line 170

Den fejl siger den nu i samme linje
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
15. august 2002 - 13:28 #7
strSQL = "Select TOP 2 * From wars Where type = 'Clanbase' OR type = '1337' OR type = 'DOGL' OR type = 'XL' order by Desc"
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
18. august 2002 - 18:51 #8
Alternativt kan du bruge IN in din WHERE

Sådan her:

strSQL = "Select TOP 2 * From wars Where type IN('Clanbase','1337','DOGL','XL') order by Desc"