Avatar billede kimeriksen Nybegynder
15. august 2002 - 11:08 Der er 6 kommentarer

opdatering af cursor style sker først når musen bevæges

Jeg ønsker at skifte cursoren til et timeglas i bestemte situationer. Det gør jeg fx ved

  filter.style.cursor = "wait";

Problemet er nu, at mit timeglas først kommer til syne når jeg bevæger musen.  Kim.
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. august 2002 - 12:12 #1
med
    filter.style.cursor = "wait";
siger du:
når musen kommer henover dette 'filter' skal den ændre sig til et timeglas.
hvis du istedet sagde
    document.body.style.cursor = "hand";
vil jeg tro den ændrer sig med det samme.

kan du lægge lidt kode så vi har noget at svare udfra?
Avatar billede kimeriksen Nybegynder
15. august 2002 - 12:23 #2
Her er noget kode:

<html>
<head>
<title>filter examination</title>

<script language="javascript">

  function setFilter()
  {
    filter.style.display = "inline";
    filter.style.height = Math.max(kim.scrollHeight, kim.clientHeight);
    filter.style.width = Math.max(kim.scrollWidth, kim.clientWidth);
    filter.style.filter= "alpha(opacity=70)";

  }

</script>
</head>

<BODY onclick="setFilter()" id="kim">
<DIV id='filter' name='filter' style='POSITION: absolute; DISPLAY: none; CURSOR: wait; BACKGROUND: white; Z-INDEX: 100; LEFT: 0px; TOP: 0px'></DIV>

<script language="javascript">
  var s="";
  for(i=0;i<100;i++) s+="heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej<br>";
  document.write(s);
</script>

</body>
</html>

Math.max udregningerne skal sikre, at filteret fylder hele dokumentet, ikke kun det synlige vindue. Uden udregningen slutter filteret når man scroller en side ned.
Avatar billede kimeriksen Nybegynder
15. august 2002 - 13:10 #3
Jeg har prøver dit forslag: document.body.style.cursor = "hand";

Det virker stadig ikke. Har du nogen ideer?  Kim.
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. august 2002 - 13:44 #4
Det bliver rent gætteri for for jeg kan ikke teste din kode.
prøv at flytte linien
    filter.style.display = "inline";
ned efter de 3 andre linier, og lave evt 'inline' om til 'block'
Avatar billede kimeriksen Nybegynder
15. august 2002 - 14:00 #5
Desværre! Jeg har lige afprøvet dine idéer, men problemet er der stadig. Hvorfor kan du iøvrigt ikke teste min kode? Har du ikke Internet Explorer?
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. august 2002 - 14:06 #6
Den Internet explorer jeg har er IE4. da IE desværre ikke kan installeres 'smman med sig selv' holder jeg mig til den for at kunne teste kompatibilitet bagud dertil.
Derudover har jag Netscape og opera (og et par til) installeret i flere versioner. Men din kode duer desværre ikke for nogen andre browsere end IE.

mvh JakobA