Avatar billede mmmtm Nybegynder
15. august 2002 - 10:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

view selection

Hvordan er det nu liiige man laver en view selection på dato, uden at view står og beregner konstant????? (Kan IKKE HUSKE det!)
Avatar billede cdelicht Nybegynder
17. august 2002 - 21:09 #1
Du sørger for at dit dato felt er beregnet som tekst i et andet felt, som du så bruger. Det er i øvrigt vigtigt at du heller ikke bruger datofeltet i en kolonne.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
17. august 2002 - 21:17 #2
Altså - jeg har godt 40000 dokumenter (and still counting) hvor jeg skal udvælge dem der er oprettet dags dato. Hvor skal jeg lave det felt ? Som en variabel i view selection ? Og hvorfor som tekst ? Jeg har prøvet at lave det som variabel - men ikke som tekst, og jeg kan heller ikke se det skulle gøre noget forskel..?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
19. august 2002 - 08:17 #3
Altså - når du bruger en dato/tid streng til udvælgelsen i et view eller en kolonne, så viser Notes hele tiden den lille blå pil i øverste venstre hjørne af viewet. Jeg formoder det er den du vil undgå.
I dit konkrette tilfælde kan du nøjes med at lave et view med en selection a lá <OprettetDato> = @Today. Så får du kun vist dags dato dokumenter. Eller du kan lave den første kolonnne kategoriseret på <OprettetDato>.
Det fjerne dog ikke den lille blå pil. Den fjerner du kun ved at få skrevet <OprettetDato> på hvert dokument som tekst, og dernæst vise denne tekst i viewet i stedet for en dato streng.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
19. august 2002 - 08:17 #4
Hov, må hellere svare ;-)
Avatar billede mmmtm Nybegynder
19. august 2002 - 10:40 #5
Dvs. at jeg - udover at tilføje formen et @today felt)skal køre en agent på alle dokumenter, som tilføjer et felt med @today ?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
19. august 2002 - 10:41 #6
...og i viewselection så selecter udfra @today feltet=oprettelsesdato?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
19. august 2002 - 10:42 #7
Ja.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
19. august 2002 - 10:53 #8
ok - takker.