Avatar billede no-shit Nybegynder
14. august 2002 - 14:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automatisk udsendelse af mail 14 dage før en angivet dato

Jeg har et felt hvor man kan vælge en dato.

Et felt hvor man kan vælge en ansvarlig ud fra et opslag i en gruppe.

DU fra disse felter skal der gerne sende en automatisk mail til den ansvarlige 14 dage før den valgte dato og gerne med indholdet af et tekst felt i subjekt.

Har prøvet at lave en agent til det, men dette tror jeg ikke kan løse behovet.

Håber på et hurtigt svar.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
14. august 2002 - 15:06 #1
Du kan godt lave det som en agent der kører dagligt, med en mailsend på de dokumenter hvor dato = dags dato.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
14. august 2002 - 15:08 #2
...Altså dags dato = dato minus 14 dage.
Avatar billede no-shit Nybegynder
14. august 2002 - 15:47 #3
Tror det er det rigtige du mener, men vil gerne guides lidt mere. Gerne se noget konkret kode.
Avatar billede no-shit Nybegynder
14. august 2002 - 15:54 #4
Jeg magler noget mere konkret til dette psoudokode:

if dags dato = felt "dato" - 14 then
send mail med subj. 'Husk du skal gøre noget ved "firmanavn"' til felt "ansvarlig".
Avatar billede mmmtm Nybegynder
14. august 2002 - 16:01 #5
dato = valgt dato på dok.
ansvarlig = ansvarligs mailadresse.

@If(@Date(@Adjust(dato;0;0;-14;0;0;0))=@Date(@Now);@MailSend(Ansvarlig;"";"";"Husk du skal gøre noget ved " +firmanavn;"";"";"");"")