Avatar billede dalum Nybegynder
01. september 2000 - 13:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SYNTAX fejl i DLookUp

Jeg ved at spørgsmålet har været oppe flere gange, men mit problem er endnu ikke løst...

Jeg vil anvende DLookUp til at vise tekst fra en tabel, i en formular.

Formularen hedder \'IP\'. Tabellen hedder \'CPU\'. Jeg anvender en kombinationsboks i formularen \'IP\' til at vælge en post i tabellen \'IP\' - denne hedder \'Kombinationsboks35\'. Nu vil jeg have vist et andet felt fra tabellen \'CPU\' i formularen \'IP\'.

Jeg opretter en tekstboks og angiver kontrolelementkilden:
=DLookUp(\"[CPU]\";\"[Nummer]\";\"[Nummer] =  \' \" & [CPU] & \" \' \")

Men jeg får kun en f........ \'#Fejl\'

Kan du hjælpe mig ??

Avatar billede styrmand Nybegynder
01. september 2000 - 15:45 #1
Prøv denne:
=DLookUp(\"[CPU]\";\"[Nummer]\";\"[CPU]![Nummer]=\'\" & [CPU] & \"\'\")
Jeg har fjernet nogle blanke.
Hvis det ikke virker, vil det være godt, hvis du fortæller, hvad de enkelte felter hedder i dine tabeller.

Avatar billede cktarget Nybegynder
03. september 2000 - 20:43 #2
Hvis du sender din database til mig, saa skal jeg lave det for dig.
Send den paa ck@targetgruppen.dk

og husk at pakke den foerst.

mvh Kedde
Avatar billede region Nybegynder
06. september 2000 - 18:42 #3
Fejlen kan ligge i at du mangler et ID autonummer.
i din tabel. hvis du har dette bør nedenstående virke :

=DLookUp(\"[CPU]![felt du vil se i formularen]\";\"[CPU]\";\"[ID]=\" & [kombinationsboks35])

Hus at din komboboks skal slå dit ID nummer op men vise den tekst du fra tabel/query din henter dine opslagsdata fra

( under egenskaber for komboboks skal du se hvilken kollonne der er bundet til komboboksen, samt angive felt størrelsen i cm. Feltet med ID nummeret sættes til 0cm. )
Avatar billede region Nybegynder
06. september 2000 - 18:43 #4
JEg har selv brugt denne utallige ganfge og den virker...!!!!!!
Avatar billede dalum Nybegynder
07. september 2000 - 10:38 #5
Region - du har netop sparet mig for flere dages arbejde. Dit svar hjalp mig og du får hermed 300 point. Jeg er dig evig taknemmelig (?).
Avatar billede region Nybegynder
07. september 2000 - 10:48 #6
Uha Uha...evig taknemmelig endda....

Nå... jeg er glad for at du kunne bruge svaret

fortsat held og lykke med din DB