Avatar billede mobisend.dk Nybegynder
14. august 2002 - 08:35 Der er 10 kommentarer

Hvordan afvikler man asp i xp

hej

hvordan afvikler man asp filer i xp pro - i 95 og 98 bruger man pws - hva gør man i xp....
Avatar billede medions Nybegynder
14. august 2002 - 08:36 #1
Bruger IIS! -Det er Internet Information Service!

//>Rune
Avatar billede mobisend.dk Nybegynder
14. august 2002 - 08:38 #2
okay rune, men jeg har prøvet iis, men det virker ikke. hvordan bruger man programmet til det...
Avatar billede medions Nybegynder
14. august 2002 - 08:38 #3
Du installere det ved at gå op i My Computer -> Control Panel -> Add Remove Programs -> Add Component -> Og så vælg IIS!

//>Rune
Avatar billede annikadk Nybegynder
14. august 2002 - 08:39 #4
IIS er dog ikke med i personal-xp
Men kun med i pro, server
Avatar billede medions Nybegynder
14. august 2002 - 08:40 #5
Well, du installere komponenten, så bliver der oprette et bibliotek der hedder Inetpub under C:\

Gå så ind under denne mappe:
C:\inetpub\wwwroot\
og her skal du ligge en Default.asp eller Default.htm fil, som servere så kan reagere på (Default.asp har første priotet!)

Når du så vil se hvad du har lavet skriver du oppe i dit IE's adresselinje:
//localhost/default.asp

så skulle du gerne kunne se din fil...

//>Rune
Avatar billede mobisend.dk Nybegynder
14. august 2002 - 08:40 #6
jeg har installeret iis !! jeg mangler bare at lære og bruge det !
Avatar billede mobisend.dk Nybegynder
14. august 2002 - 08:41 #7
hvordan ændre man mappen så det ikke er wwwroot
Avatar billede mobisend.dk Nybegynder
14. august 2002 - 08:43 #8
den mappe du hentyder til kan jeg ik finde på min pc - jeg har den ikke !
Avatar billede medions Nybegynder
14. august 2002 - 08:45 #9
Well, du kan ikke bare oprette en mappe eller omdøbe din wwwroot! -Den SKAL komme automatisk efter installationen af IIS!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
14. august 2002 - 15:30 #10
?