Avatar billede 2001stausholm Nybegynder
13. august 2002 - 23:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ASP / Active directory

Er det muligt at displaye en liste over locked accounts i et active directory via asp-script, og hvor kan man søge oplysninger til det?.
Avatar billede medions Nybegynder
13. august 2002 - 23:53 #1
Nope, det mener jeg ikke er muligt! -hvis det var, har jeg ihvertfald aldrig hørt om komponenten! Men jeg mener det kan ændres via WSH -Windows Scripting Host!

Prøv at tjekke dette link ud:
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/scriptcenter/user/ScrUG22.asp

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
13. august 2002 - 23:55 #2
Og så lige denne:
http://www.winnetmag.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=3865&pg=1

Held og lykke med det...!
//>Rune
Avatar billede 2001stausholm Nybegynder
14. august 2002 - 00:03 #3
Det klinger /Takker
Avatar billede medions Nybegynder
14. august 2002 - 00:04 #4
Fair nok :o)
Thx 4 Poinz

//>Rune
Avatar billede serverguide Nybegynder
11. marts 2003 - 11:02 #5
Hej ! Det er muligt med:

###############################################################

Determine User Account Status
Description
Identifies whether a user account is enabled or disabled.
##############################################################
Script Code
--------------------------------------------------------------
Set objUser = GetObject _
("LDAP://cn=myerken,ou=management,dc=fabrikam,dc=com")

If objUser.AccountDisabled = FALSE Then
WScript.echo "The account is enabled."
Else
WScript.echo "The account is disabled."
End If
-----------------------------------------------------------------
The System Administration Scripting Guide, part of the Windows Server 2003 Resource Kit. For more information, contact scripter@microsoft.com .
#################################################################

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/ScriptCenter/network/default.asp
Avatar billede serverguide Nybegynder
11. marts 2003 - 11:03 #6
Husk at ændre LDAP:// 'Dit eget domaine'
Avatar billede serverguide Nybegynder
11. marts 2003 - 11:10 #7
Og her får du lige koden til AD:
-------------------------------------------------------
Locating All the Disabled User Accounts in Active Directory
Description
Returns a list of all disabled user accounts in the fabrikam.com domain.
-----------------------------------------------------------------
Supported Platforms

Windows XP Yes
Windows Server 2003 Yes
Windows 2000 Yes
Windows NT 4.0 No
Windows 98 No
-----------------------------------------------------------------
Script Code
-----------------------------------------------------------------
Const ADS_UF_ACCOUNTDISABLE = 2

Set objConnection = CreateObject("ADODB.Connection")
objConnection.Open "Provider=ADsDSOObject;"
Set objCommand = CreateObject("ADODB.Command")
objCommand.ActiveConnection = objConnection
objCommand.CommandText = _
    "<GC://dc=fabrikam,dc=com>;(objectCategory=User)" & _
        ";userAccountControl,distinguishedName;subtree"
Set objRecordSet = objCommand.Execute

intCounter = 0
While Not objRecordset.EOF
    intUAC=objRecordset.Fields("userAccountControl")
    If intUAC AND ADS_UF_ACCOUNTDISABLE Then
        WScript.echo objRecordset.Fields("distinguishedName") & " is disabled"
        intCounter = intCounter + 1
    End If
    objRecordset.MoveNext
Wend

WScript.Echo VbCrLf & "A total of " & intCounter & " accounts are disabled."

objConnection.Close
-----------------------------------------------------------------

The System Administration Scripting Guide, part of the Windows Server 2003 Resource Kit. For more information, contact scripter@microsoft.com.
Avatar billede serverguide Nybegynder
11. marts 2003 - 23:37 #8
Humm....

Hvordan gik det ?

/SG