Avatar billede terabyte Nybegynder
08. juli 1999 - 11:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Modem/Lydkort i et kort!

Jeg har et modem/lydkort, som jeg ikke kan få til at virke. Lyden kommer godt nok, men når jeg prøver at koble op til internettet, så siger den at linien er optaget. Dette er ikke sandt! Kortet er af mærket Turst / IBM og man skal bruge noget software kaldet "Mwave". Men lortet virker ikke! Er der nogen som har en ide til hvordan man kan komme dette problem til livs?
Avatar billede joker73arb Nybegynder
08. juli 1999 - 11:21 #1
Har du prøvet at ringe til andre lokationer, evt. andre udbydere/venner/fax???
Hvis den stadigvæk melder optaget er det en fejl på kortet (modemdelen), og så er et jo at du skal til at få det reperaret...Et lille råd hvis du skal skaffe dig noget nyt...Køb det som to seperate dele, så slipper du får at indlevere, i dette tilfælde, både lydkort og modem til reperation. Igen du slipper ligeledes for opgradering-problemerne!!!!!

Joker
Avatar billede terabyte Nybegynder
08. juli 1999 - 11:33 #2
Jeg har prøvet at ringe op til andre, og det virker stadig ikke... :( Men du har desværre nok ret i at det er gået i stykker..
Avatar billede joker73arb Nybegynder
08. juli 1999 - 11:56 #3
Hvis jeg var dig ville jeg bestemt aflevere det til rep., såfremt der stadigvæk er garanti på....Ellers køb noget nyt og seperat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
min erfaring er, at der er mindst problemer med at installere/konfigurere et eksternt modem.

Joker
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. juli 1999 - 12:51 #4
Creative laver også et kort
Avatar billede joker73arb Nybegynder
08. juli 1999 - 13:01 #5
Ja, og de første versioner var SKOD.... De var stort set umulige at installere oven på en eksisterende windows. Den eneste mulighed for at opnå en korrekt opsætning af Creative Blaster (som det hed), var oftest at man installerede windows sammen med kortet...hvor fedt er det??? De prøvede jo også at sælge dette kort i deres "family kit" sammen med en masse andet software, selv det gik galt!! Jeg mener nu også at de stoppede med det ret hurtigt igen...

Joker
Avatar billede jefa Nybegynder
08. juli 1999 - 13:37 #6
Er det en ren IBM maskine kan du finde de nyeste driver hos IBM på adressen http://www.pc.ibm.com/support?page=IBM+PC
Avatar billede i11uzion Nybegynder
10. juli 1999 - 15:33 #7
Meget af det der IBM lort virker ikke på andre maskiner end deres egne....
Jeg havde engang et IBM lydkort i vores bambus puter, og lyden i windows virkede ikke, og kun i ca. 10% af de spil jeg spillede... Det kunne måske være derfor...