Avatar billede k_s Nybegynder
12. august 2002 - 21:04 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

ASP & MS SQL

Hej.

Jeg skal bruge nogle sider om asp mod sql database

gerne på dk.

takker
Avatar billede medions Nybegynder
12. august 2002 - 21:08 #1
<%
  ' *** MS SQL, OLEDB, DSNless
  strConnect = "Provider=SQLOLEDB.1;Server=mssql.dit-domaene.dk;database=SQLBrugernavn;uid=SQLBrugernavn;pwd=SQLKodeord;network=DBMSSOCN"
%>

//>Rune
Avatar billede k_s Nybegynder
12. august 2002 - 21:09 #2
link til sider om det

:-)
Avatar billede medions Nybegynder
12. august 2002 - 21:10 #3
Fx.
<%
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  ' *** MS SQL, OLEDB, DSNless
  strConnect = "Provider=SQLOLEDB.1;Server=mssql.dit-domaene.dk;database=SQLBrugernavn;uid=SQLBrugernavn;pwd=SQLKodeord;network=DBMSSOCN"

strSQL = "SELECT * FROM tabel"
Set objRs = objConn.Execute(strSQL)

Response.Write(objRs(0))
%>

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
12. august 2002 - 21:10 #4
Avatar billede tmceu Praktikant
12. august 2002 - 21:14 #5
Hvad leder du konkret efter? Har du arbejdet med andre databaser før?
- der findes så ufattelig mange sider om emnet derude, men der er ikke den helt store forskel på hvilken database du anvender fra ASP, så det vil hjælpe at vide hvad du leder efter.
Avatar billede k_s Nybegynder
12. august 2002 - 21:20 #6
jeg kender en del til mdb. men er lige begyndt at skulle skrive til sql fra asp'en
Avatar billede flax Nybegynder
12. august 2002 - 21:25 #7
Avatar billede flax Nybegynder
12. august 2002 - 21:26 #8
Tror ik den findes på danska desværre :-)
Avatar billede tmceu Praktikant
13. august 2002 - 07:45 #9
Udover connectionstring er der ikke de helt store forskelle på om du anvender Access eller SQL Server fra ASP. Jeg bruger altid denne connectionstring, men du kan naturligvis også bruge system DSN som nogle webhoteller kræver.

objConn.ConnectionString = "Provider=sqloledb;User ID=user;Password=password;Initial Catalog=databasename;Data Source=server name/ip"

Så vil jeg anbefae dig at downloade Books Online til SQL Server. Her er hhv. 2000 og 7.0

http://www.microsoft.com/SQL/techinfo/productdoc/2000/books.asp
http://www.microsoft.com/sql/techinfo/productdoc/70/books.asp
Avatar billede k_s Nybegynder
28. august 2002 - 23:05 #10
tak for hjælpen
Avatar billede tmceu Praktikant
29. august 2002 - 12:27 #11
Det var så lidt :-)