Avatar billede tovarisj Nybegynder
12. august 2002 - 14:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Innerheight

Hey all

Jeg skal bruge et script i java script som finder innerheight og innerwidth på brugerens browser derefter skal det udskrive variablerne som php variabler.

Dette skal virke i alle browsere.

Hvis pointne er for lidt så for du/i mere.
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. august 2002 - 15:09 #1
hvad betyder  "udskrive variablerne som php variabler" ?
Avatar billede tovarisj Nybegynder
12. august 2002 - 15:17 #2
jo .. ja .. kan godt høre det lyder åndsvagt :)

jeg skal bruge variablerne, fra javascriptet, i php... da jeg er en spadde til javascript men godt kan skrive php.

så til den videre behandling af variablerne skal jeg skrive i php. Men da man kun kan få innerheight og innerwidth i javascript så bliver jeg nødt til det.
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. august 2002 - 15:31 #3
efter din <body kommando laver du et lille script

<script type='text/javascript'>

    // hvis denne side ikke har nogen parametre (og KUN da)
if ( self.location.search == "" ) {
    var bredde = (window.innerWidth) ? window.innerWidth : document.body.clientWidth;
    var bojde = (window.innerHeight) ? window.innerHeight : document.body.clientHeight;

    if ( bredde ) {
            // reload denne side med bredde og højde som parametre
        self.location.href = self.location.href
                    +"?bredde="+bredde +"&hojde="+hojde;
    } else {
        alert( "det var ellers en oldgammel browser du har der" );
    }
} //endif

</script>

mvh JakobA
Avatar billede tovarisj Nybegynder
12. august 2002 - 15:34 #4
går ud fra der skal stå hojde første gang istedet for bojde ikke ? :)
Avatar billede tovarisj Nybegynder
12. august 2002 - 15:34 #5
skal scriptet stå i body ?
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2002 - 15:39 #6
Du er kommet til at skrive "bojde", jakoba! :)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2002 - 15:41 #7
Derudover skal bredden på scrollbaren vist lige medregnes:

var bredde = (window.innerWidth) ? window.innerWidth - 16 : document.body.clientWidth - 20;
    var bojde = (window.innerHeight) ? window.innerHeight : document.body.clientHeight;
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2002 - 15:41 #8
Skulle ikke have været et svar.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2002 - 15:43 #9
Og der skulle selvfølgelig også have stået "hojde"! :)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2002 - 15:46 #10
Nå, det dér med bredden på scrollbaren er lidt mere kompliceret end som så. Måske du bare skulle blæse på det. Så præcise tal behøver du vel heller ikke!
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. august 2002 - 15:56 #11
enig.  'bojde'  skal være  'hojde'  :)
Avatar billede tovarisj Nybegynder
12. august 2002 - 16:14 #12
tak begge .. men jakoba's tager kun innerwidth uden scrollbaren så det er fint :)