Avatar billede Jens B. Thuesen Nybegynder
12. august 2002 - 14:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mellemrum mellem celler

Jeg har lidt problemer med en tabel. Jeg har sat cellspacing til 8, men vil samtidig have to af cellerne til at være helt samlet. Er det muligt at omgå den cellspacing, så de to celler er samlet? Hvis ja, hvordan?
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. august 2002 - 14:49 #1
Du kan muligvis sætte  margin:-8px  i de to celler men det er utestet gætteri.
Avatar billede mjl Nybegynder
12. august 2002 - 16:50 #2
jakobas gætteri lyder spændende - så jeg hænger lige på...
Avatar billede 7th Praktikant
12. august 2002 - 17:31 #3
En anden mulighed kunne være

<table cellspacing="8">
<tr>
<td>bla</td>

<td>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td>bla</td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
Avatar billede mjl Nybegynder
12. august 2002 - 17:36 #4
Ja - jeg tænkte også på noget med tables i celler. Muligvis den eneste måde at gøre det på.
Avatar billede 7th Praktikant
13. august 2002 - 21:28 #5
Personligt synes jeg det er den nemmeste løsning + at løsningen er egnet til alle slags browsere. Hvis man begynder med stylesheet læser de forskellige browsere mange gange indholdet forskelligt alt efter hvordan man har opbygget indre tabel.
Avatar billede mjl Nybegynder
21. august 2002 - 13:10 #6
:o)