Avatar billede medusa Nybegynder
12. august 2002 - 13:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

RenderToRTItem - Urgent

Jeg har en agent som på baggrund af et dokument som har status "Fax" skal indsættes i et fax-dokument og derefter afsendes. Jeg benytter RenderToRtItem, men når agenten køre får jeg følgende fejl:

Unable to send mail, no match found in Name & Address Book(s)

En anden lille 'krølle' er at jeg er logget på, og har gemt agenten med en bruger ved navn 'Auto Post'. Hvis jeg er logget på som mig selv og har gemt agenten virker det fint.

Her er lidt kode, hvis det skulle hjælpe:
Set fax = New NotesDocument( db )
Set rtitem = New NotesRichTextItem( fax, "Body" )
fax.Form = "fax"
fax.subject =doc.Vedrørende(0)
fax.sendto = doc.LevNavn(0) & "@" & "FAxnr" & "@FAX"
success = doc.RenderToRTItem( rtitem )
Call fax.Save( True, True )
Call fax.send(False)
Call fax.remove(True)
Avatar billede cdelicht Nybegynder
12. august 2002 - 13:10 #1
Din bruger "AutoPost" har ikke rettigheder til at læse dokumentet der skal sendes
Test det først....
Avatar billede medusa Nybegynder
12. august 2002 - 13:29 #2
"AutoPost" er sat som administrator på databasen, så den burde jo have alle rettighederne. (Hvis det er det du hentyder til).
Avatar billede cdelicht Nybegynder
12. august 2002 - 13:43 #3
Hvis agenten virker lyder det som et rettighedsproblem.
Har AutoPost rettigheder til det samme som dig på serveren og i NAB'en?
Avatar billede medusa Nybegynder
12. august 2002 - 13:51 #4
En problemstilling som jeg også fandt nærliggende. så jeg gik til vores Administrator som så tjekkede det, og der skulle ikke være forskelle. Jeg har også selv siddet og sammenlignet min profil og AutoPost profil i NAB'en uden at jeg kunne finde nogen forskel.
Jeg er virkelig ved at blive sindsyg over denne fejl.
Avatar billede medusa Nybegynder
12. august 2002 - 13:52 #5
Hvordan tjekker jeg på serveren ? (Det kan være Adm har overset noget)
Avatar billede medusa Nybegynder
12. august 2002 - 13:54 #6
En anden ting. Agenten virker (når det er mig som køre den), men er jeg logget på som AutoPost og debugger, går den i error på linien
success = doc.RenderToRTItem( rtitem )

Ved du om RenderToRTitem har nogle specielle restriktioner?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
12. august 2002 - 14:08 #7
Njae... Der er 2 muligheder:
1) RenderToRTItem melder fejl hvis rtitem er ingenting. Måske får AutoPost ikke sat dette til noget. Kan AutoPost oprette dokumenter i databasen?
2) når debuggeren går i error kan det være på linien før end den som er highlighted. Hvad er "doc" og dermed .LevNavn of.FAXnr og .FAX?
Avatar billede medusa Nybegynder
12. august 2002 - 14:39 #8
TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK, TAK.
Min første tanke var: Selvføldig kan AutoPost oprette et dokument, men hov! i brevhovedet slår den op i en anden database (@dblookup) og der fandtes AutoPost ikke!
Nu virker det!
Igen TAK!
Avatar billede cdelicht Nybegynder
12. august 2002 - 14:57 #9
JAMEN.... det var da så lidt :-)