Avatar billede Swift Praktikant
12. august 2002 - 09:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan vælges hvilket netkort der skal bruges..?

Jeg har en FreeBSD box med 2 netkort.
Jeg skal programmere nogle services hvor jeg har et SERVER og et CLIENT program og de to programmer __SKAL__ bruge hvert sit netkort.

Hvordan kan man tvinge programmerne til det ?

Jeg skriver i Perl - men kan godt lokkes til andre sprog hvis det er nødvendigt.

Kan man iøvrigt, fx. ved at ændre i routningstabellerne, tvinge kommunikation fra de to SERVER og CLIENT programmer til at gå helt ud gennem netkortene - altså så de ikke routes internt i maskinen??
Avatar billede master_orion Nybegynder
20. august 2002 - 01:12 #1
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig.. med et svar..! men vil istedet lige smide http://www.bsd-dk.dk til dig.. det er et rigtig godt sted, alle de rigtig gode bsdnørder i hele dk er samlet der.. de har en irc kanal hvor der altid er folk klar til at hjælpe... ellers kan du tilmelde dig mailingssystemet, hvor der sker lige så meget sjov og spas som seriøst.. men stil et spørgsmål og du vil få et svar.. :)
Avatar billede Swift Praktikant
03. september 2002 - 09:21 #2
Der er ikke kommet svar der kunne løse mit problem.
Jeg trækker spørgsmålet tilbage.