Avatar billede saad Nybegynder
11. august 2002 - 14:47 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

scrollbar farver

<STYLE>
BODY {scrollbar-face-color: #ffffff; scrollbar-shadow-color: #000000;

scrollbar-highlight-color: #ffffff; scrollbar-3dlight-color: #000000;

scrollbar-darkshadow-color: #ffffff; scrollbar-track-color: #fffffff;

scrollbar-arrow-color: #000000} </STYLE>

denne kode er til scrollbar skiftende farver, jeg har på hp men jeg kan ikke se farver skifter på min browser. den er som standart..hvad kan det være...

tak
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 14:49 #1
det virker kun i Internet Explorer 5+ (eller også er det 5.5+)..

/theSurfer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 14:50 #2
det er vist 5+..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 14:51 #3
jeg synes 60 points er alt for meget.. sæt den ned til 15 points..
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. august 2002 - 14:51 #4
prøv med nogen andre farver. lige nu laver du blot dine scrollbars sorte og hvide.
Under alle omstændigheder virker de der scroolbar koder vist kun i Internet Explorer browseren.

<STYLE type="test/css">
body,div,td {
    scrollbar-face-color: #00ffff;
    scrollbar-shadow-color: #ff0000;
    scrollbar-highlight-color: #00ffff;
    scrollbar-3dlight-color: #ff0000;
    scrollbar-darkshadow-color: #ff00ff;
    scrollbar-track-color: #ffff00;
    scrollbar-arrow-color: #00ff00;
}
</STYLE>

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. august 2002 - 14:53 #5
Ups.    test/css  skal være  text/css    (x istedet for s)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 14:54 #6
lol.. den fejl laver jeg også tit ! :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 14:56 #7
saad> hvilken browser bruger du?

husk det virker kun i Internet Explorer..

i Netscape/Opera (or de andre browsere) ser man bare standard scrollbars..

/theSurfer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 14:57 #8
der er noget galt med mit keyboard.. det laver sommetider stavefejl.. :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. august 2002 - 14:58 #9
sært, den fejl hra mit ogse :-)
Avatar billede saad Nybegynder
11. august 2002 - 15:00 #10
thesurfer...min browser er internet explor version 5
Avatar billede saad Nybegynder
11. august 2002 - 15:02 #11
men jeg sætter den i <head>  </head>  er det ok
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. august 2002 - 15:03 #12
Ja. det er der det helst skal stå.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 15:04 #13
det skal se sådan her ud:

<head>
<STYLE type="text/css">  /*  HUSK AT SKRIVE type="text/css" !
BODY {scrollbar-face-color: #ffffff; scrollbar-shadow-color: #000000;

scrollbar-highlight-color: #ffffff; scrollbar-3dlight-color: #000000;

scrollbar-darkshadow-color: #ffffff; scrollbar-track-color: #fffffff;

scrollbar-arrow-color: #000000} </STYLE>
</head>

/theSurfer.
Avatar billede saad Nybegynder
11. august 2002 - 15:05 #14
ok men hvorfor skifter farverne ikke og det gøre den heller ikke på html.dk      der er et sted hvor man kan hente koder fra der kan jeg heller ikke se farver skifter
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 15:06 #15
åh.. sh*t..  jeg har glemt at lukke /**/..

saad> hvis du kopiere det jeg lige har skrevet, skal du skrive */ efter "!".. eller bare slette: "/* HUSK AT SKRIVE type="text/css" !"

forvirret? ja, det er jeg sgu snart :)

/theSurfer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 15:07 #16
måske skal du opdatere din IE 5 ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 15:08 #17
min IE 6 har det fulde version nummer "6.0.2600.0000".. det kan være at dit fulde version nummer ikke er højt nok til at kunne vise det.. prøv at opdatere din IE..
Avatar billede saad Nybegynder
11. august 2002 - 15:08 #18
ok    ja det tror jeg også jeg vil gøre men jeg takker jer begge 2 og ved faktisk ikke hvem skal have pointene
Avatar billede saad Nybegynder
11. august 2002 - 15:10 #19
min er 5.00.2919.6307
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 15:10 #20
hvis du vil, kan du dele pointsne ved at hold CTRL knappen ned og klikker på begge vores navne..
Avatar billede saad Nybegynder
11. august 2002 - 15:10 #21
ok jeg vil opdatere min til ie 6 lige som din thesurfe
Avatar billede saad Nybegynder
11. august 2002 - 15:12 #22
tak for hjælpen ..........og jeg håber at jeg kan finde jer lige snart jeg har et svært opgave.men hvordan kan jeg finde jer hvis jeg vil skrive til ...er der en måde kan gøres på..plz fortælle mig
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 15:13 #23
cool nok..

another satisfied customer :)

/theSurfer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 15:14 #24
hmm.. du skal bare aktivere Bat-signalet ! :)

narj.. du stiller bare spm'et.. der er sikkert nogen der vil hjælpe dig..

men hvis du er heldig, kan det være at jakoba eller jeg tilfældigvis ser dit spm :)

/theSurfer.
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. august 2002 - 15:17 #25
bare skriv spm her. vi er hverken bedre eller værre end andre der svarer :-)
men spm thesurfer også siger behøver du ikke smide såmange points efter ethvert spm. Hvis dit spørgsmål er klart formuleret skal der nok komme svar.

mvh JakobA
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 15:23 #26
hmm.. ikke nogen der synes min "Bat-signalet"-joke var sjov.. :(
Avatar billede saad Nybegynder
11. august 2002 - 15:24 #27
ok tak mine kære venner og farvel
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. august 2002 - 15:25 #28
jov da, men ikke SÅ sjov. *s*
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 15:32 #29
nu har jeg det meget bedre.. tak jakoba :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. august 2002 - 22:46 #30
Du kan kun farve scrollbaren fra IE 5.5 og fremaf ;-)