Avatar billede saad Nybegynder
11. august 2002 - 14:07 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan låse eller gemme html kode.....plz hjælp.

hej alle sammen...........

jeg har faktisk set rigtig mange hjemmesider hvor jeg går ind på hp kilde for at se hvordan koden er blevet lavet,så er der kun nogle få koder og resten er enten gmt eller låst inde,hvor man ikke kan se dem....

please jeg har brug for Deres hjælp til at lære dette.

På forhånd tak.
Avatar billede warberg22 Nybegynder
11. august 2002 - 14:08 #1
hvorfor må man ikke se koden?
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2002 - 14:09 #2
Man kan aldrig låse en kode helt!! Der er altid en måde at finde den på..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 14:17 #3
yep, det som westhi sagde..

man kan do enrypt html koden med javascript.. det gør det (meget?) sværer at kopiere.. men det kan stadigvæk blive udføre af browseren..

/theSurfer.
Avatar billede saad Nybegynder
11. august 2002 - 14:17 #4
Prøv at se på denne hp..der er fx mange ting på den men i kilden er der ikke alle koder på... http://www.babylonking.net/.....det er måske det er mig der ikke ved helt korekt.tAK
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 14:19 #5
jeg tror den nemmeste måde at encrypte html kode er med et program som "HTML Guard":

http://www.aw-soft.com/htmlguard-security.html
Avatar billede saad Nybegynder
11. august 2002 - 14:19 #6
thesurfer......ja det var det jeg mente at man ikke kan kopire koden ...men hvordan..plz
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 14:20 #7
http://www.babylonking.net/ er et frameset.. det loader eksterne html filer.. man kan stadigvæk se hele koden ved at indtaste navnene på html filerne..

/theSurfer.
Avatar billede saad Nybegynder
11. august 2002 - 14:20 #8
unskyld.........det var http://www.babylonking.net/
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 14:22 #9
prøv at indsætte det her efter http://www.babylonking.net/:

top.html

side.html

main.html

/theSurfer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 14:22 #10
Avatar billede saad Nybegynder
11. august 2002 - 14:23 #11
thesurfer......hvad er den sværeste mode at lave en kode,hvor man ikke kan kopire hp kode...synes du..?
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2002 - 14:23 #12
Jeg sidder da og glor på kildekoden lige nu :) Det er da nemt nok at finde
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 14:26 #13
saad, encrypt det med javascript
Avatar billede saad Nybegynder
11. august 2002 - 14:26 #14
ok men jeg er faktisk ikke efter denne hp men jeg vil gemme mine hp koder på en sværet mode...men hvordan det ved jeg ikke,..og jeg er ikke helt dygtig med det her så I må meget undskyld hvis jeg irretere jer lidt
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 14:30 #16
eksempel (url jeg lige gav):

html koden: <font size="8">this is font size 8</font>

bliver til:

<script language=JavaScript>m='%3Cfont%20size%3D%228%22%3Ethis%20is%20font%20size%208%3C/font%3E';d=unescape(m);document.write(d);</script>

/theSurfer.
Avatar billede saad Nybegynder
11. august 2002 - 14:30 #17
thesurfer........ved du om der findes noget på dansk.....og hvis der er ikke .er det nemt på denne du har givet mig
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. august 2002 - 14:31 #18
http://www.babylonking.net/ er blot et orgie i rammer. Det er dårlig kodning, men ikke spor svært at hitte ud af når men kender reglerne for HTML

Så lær blot noget bedre HTML så kan du nemt finde indholdet i den slags sider.

mvh JakobA
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 14:32 #19
den forstod jeg ikke.. sorry.. kan du ikke omformulere det ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 14:32 #20
det var til saad..
Avatar billede saad Nybegynder
11. august 2002 - 14:32 #21
ok tak.....er det her en encrypt kode for....... <font size="8">this is font size 8</font>

<script language=JavaScript>m='%3Cfont%20size%3D%228%22%3Ethis%20is%20font%20size%208%3C/font%3E';d=unescape(m);document.write(d);</script>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 14:34 #22
på url'en skal du bare:

1. Indsæt html koden du vil beskytte
2. klik på "Lock Code"
3. Sæt den nye kode ind på din side
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 14:35 #23
ja.

normalt ser det sådan ud: <font size="8">this is font size 8</font>

den beskyttede kode ser sådan ud:

ok tak.....er det her en encrypt kode for....... <font size="8">this is font size 8</font>

<script language=JavaScript>m='%3Cfont%20size%3D%228%22%3Ethis%20is%20font%20size%208%3C/ font%3E';d=unescape(m);document.write(d);</script>

det kan læses, men det er røv-irriterende, og tager lang tid :)

specielt hvis der er meget/kompliceret kode..

/theSurfer.
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. august 2002 - 14:35 #24
saad >> næe, det er blot for at forhindre browseren i at tro der står en <font kommando der.
Avatar billede saad Nybegynder
11. august 2002 - 14:35 #25
thesurfer......den url du har givet mig er på englsk..men jeg vil gerne noget på dansk hvis det er der.

Er det nemt at encryptere på denne url du har givet mig
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 14:36 #26
oops :)

"copy and paste"-error :)

*fløjter*.. :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 14:37 #27
på url'en skal du bare:

1. Indsæt html koden du vil beskytte i textboxen
2. klik på "Lock Code"
3. kopier og sæt den nye kode ind på din side

/theSurfer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 14:38 #28
jo flere gange du klikker på "Lock Code" jo mere kompliceret bliver den beskyttede kode.. men det fylder mere og mere !..

/theSurfer.
Avatar billede saad Nybegynder
11. august 2002 - 14:40 #29
Jeg vil meget gerne takke allesammen for at hjlpe mig med det her spms jeg har men jeg vil også takke thesurfer for hans god forklaring og dermed vil jeg give ham mine point med taknemlighed...:o).

men jeg har et spms mere skal jeg oprette det eller kan jeg spørge nu.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 14:40 #30
takker :)

/theSurfer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2002 - 14:43 #31
der står vist ikke noget om at du ikke må stille et nyt spm i samme spm.. man må bare ikke oprette samme spm 2 gange..

men det er nok bedst at oprette et nyt spm.. hvad siger du til det, jakoba ?

/theSurfer.
Avatar billede saad Nybegynder
11. august 2002 - 14:44 #32
ok det gøre jeg med det samme