Avatar billede tekker Nybegynder
10. august 2002 - 22:45 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

fejlfinde på mother board

hej er der en der kan hjælpe mig jeg har et mother board et soltek SL-75kav jeg kan ikke få det igang har prøvet at reset BIOS kan kan der være galt er det MOBO eller CPU måske ram
Avatar billede dolemite Nybegynder
10. august 2002 - 22:47 #1
Sker der slet ingen ting?
Avatar billede tekker Nybegynder
10. august 2002 - 22:48 #2
blæseren starter godt nok men så ikke mere
Avatar billede dolemite Nybegynder
10. august 2002 - 22:50 #3
Det vil sige at du får ikke den der OK bib-lyd?
Avatar billede tekker Nybegynder
10. august 2002 - 22:50 #4
så kommer der lys i den diode der fortæller jeg ikke må fjerne nogle kort derfra men så ikke mere
Avatar billede tekker Nybegynder
10. august 2002 - 22:51 #5
nej den får jeg ikke
Avatar billede dolemite Nybegynder
10. august 2002 - 22:56 #6
Klikker skærmen?

Hvis du har et andet grafikkort, kan prøve at sætte det i og teste om det skulle været det!
Avatar billede tekker Nybegynder
10. august 2002 - 22:58 #7
nej det gør skærmen ikke fik at vide jeg skulle prøve at tage grafikkortet ud og prøve uden  det se om den sagde bib
Avatar billede tekker Nybegynder
10. august 2002 - 23:00 #8
skal der være RAM i for den skal komme med den BIB lyd
Avatar billede tekker Nybegynder
10. august 2002 - 23:05 #9
det er et helt nyt grafikkort jeg kat til det
Avatar billede maped Nybegynder
10. august 2002 - 23:07 #10
kommer der slet ingen bib på noget tidspunkt
Avatar billede tekker Nybegynder
10. august 2002 - 23:08 #11
nej slet ikke
Avatar billede maped Nybegynder
10. august 2002 - 23:17 #12
ta alt ud pånær CPU(plus blæser), RAM og grafik kort.

og se om der så ikke sker noget
Avatar billede tekker Nybegynder
10. august 2002 - 23:19 #13
der sker stadig ikke noget
Avatar billede maped Nybegynder
10. august 2002 - 23:19 #14
Har du husket at indstille på selve bundkortet hvilken processor type du bruger? (der er måske en nogle jumpere der skal flyttes)
Avatar billede tekker Nybegynder
10. august 2002 - 23:21 #15
har lige fået at vide det har siddet i en computer der har været tabt og da man ville starte den op igen var den død, ikke engang blæsren ville starte men det vil den nok nu kan det have noget at sige
Avatar billede maped Nybegynder
10. august 2002 - 23:21 #16
Du har oxo sat PC Speakeren til ikke?
Avatar billede tekker Nybegynder
10. august 2002 - 23:21 #17
det kan være der er eller kan der mangle en jumper
Avatar billede tekker Nybegynder
10. august 2002 - 23:22 #18
ja den har jeg sat til
Avatar billede maped Nybegynder
10. august 2002 - 23:24 #19
Hvis den har været tabt, kan den meget vel være i stykker, eller som du skriver der kan mangels en jumper.

virker ram,cpu,graffikkort, osv.
Avatar billede maped Nybegynder
10. august 2002 - 23:27 #20
hvis det virker i en anden coputter, er det højest sandsynligt bundkortet der færdig.
Avatar billede maped Nybegynder
10. august 2002 - 23:29 #21
coputter=computer
Avatar billede tekker Nybegynder
10. august 2002 - 23:37 #22
er det størt chance for det er bundkortet der er ovre end det er CPU
Avatar billede maped Nybegynder
10. august 2002 - 23:40 #23
hvis cpu,ram eller grafikkortet ikke virker, vil jeg mene at bundkortet vil komme med nogle bib, der indikere om det er cpu,ram eller grafikkortet der ikke virker.
Avatar billede tekker Nybegynder
11. august 2002 - 10:55 #24
det vil sige det nok er bundkortet der er stået af
Avatar billede tekker Nybegynder
11. august 2002 - 12:35 #25
hvad menes der med det her:

FDD1
The AMD Athlon and Duron processors provide four Frequency ID signals
(FID) respectively via DIP 1 to DIP4 of SW3 for the system controller to
specify the SYSTCLK multiplier at which the processor core operates.
Normally, the multiplier (or bus ratio) is detected automatically by FID.
Therefore, if the processor does not support the function, then “Bus Ratio”
can not be selected.
• When JP17 is “ON”, LED “LED1” will be on. It means that bus ratio
select function is enabled. So as long as your CPU supports bus ratio
select function, then the bus ratio can be selected by users.