Avatar billede x-files Nybegynder
10. august 2002 - 21:28 Der er 22 kommentarer

hjælp

hej alle sammen

jeg har lavet et nyhed-script som ikke virker som jeg ville havde det til

når jeg går ind på min admin sider for og tilføjet en nyhed siger den godt nok den er tilføjt men når jeg går ind på min vis side for jeg en fejl

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/www/house.amok.dk/wwwroot/vis.php on line 9

her er line 9

while($data = mysql_fetch_array($foresp)){

nogen der kan hjælpe

man kan selv prøve script på http://house.amok.dk
kodeord er annie

fra michael
Avatar billede hien Nybegynder
10. august 2002 - 21:37 #1
hvad er koden i vis.php??
Avatar billede x-files Nybegynder
10. august 2002 - 21:39 #2
<?
$vis = "5";
include("conf.inc.php");
?>
<?
$db = mysql_connect("$db_adr", "$db_user", "$db_pass");
mysql_select_db("house", $db);
$foresp = mysql_query("SELECT dato, overskrift, tekst FROM nyheder ORDER BY dato DESC LIMIT 0, $vis");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){

echo "<b>$data[1]</b> - ";
echo date("j/n - Y", $data[0]);
echo "<br>$data[2]<br><br>";
}
?>
Avatar billede fred-durst Nybegynder
10. august 2002 - 21:42 #3
Jeg tror ik' det er dig der har lavet det da her står i ReadMe filen: Tillykke med downloadingen ag dit nye CoooL NEWS SCRIPT 1,0
Avatar billede hien Nybegynder
10. august 2002 - 21:43 #4
For mig ser den kode HELT korrekt ud... kan ikke lige se hvad der er galt!
Avatar billede hien Nybegynder
10. august 2002 - 21:44 #5
fred-durst - gør da ingen forskel, vedkommende ønsker hjælp og det giver man så bare :)
Avatar billede x-files Nybegynder
10. august 2002 - 21:44 #6
Nej jeg har ikke lavet det men jeg har lavet om på det så det ville passe ind på min side
Avatar billede hien Nybegynder
10. august 2002 - 21:46 #7
måske noget med det her "FROM nyheder" hedder din tabel nyheder??
Avatar billede x-files Nybegynder
10. august 2002 - 21:47 #8
nej det har jeg ikke set prøver lige og lavet det om
Avatar billede x-files Nybegynder
10. august 2002 - 21:49 #9
det virker ikke
Avatar billede x-files Nybegynder
10. august 2002 - 22:40 #10
hien kan du lave et script hvis jeg fortæller dig hvordan det skal være du skal nok få mere end 30 point for det
Avatar billede fangel Nybegynder
11. august 2002 - 10:13 #11
hmm... hvad er det nu galt med mysql_error()...

prøv lige dette og skriv hvad MySQL siger som fejl...

<?
$vis = "5";
include("conf.inc.php");
?>
<?
$db = mysql_connect("$db_adr", "$db_user", "$db_pass")or die("MySQL: ".mysql_error());
mysql_select_db("house", $db)or die("MySQL: ".mysql_error());
$foresp = mysql_query("SELECT dato, overskrift, tekst FROM nyheder ORDER BY dato DESC LIMIT 0, $vis")or die("MySQL: ".mysql_error());
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){

echo "<b>$data[1]</b> - ";
echo date("j/n - Y", $data[0]);
echo "<br>$data[2]<br><br>";
}
?>

hvis den stadig ikke skriver nogle fejl, har jeg et nyhedssytem et eller andet sted, det må du da godt få...

Morten
Avatar billede x-files Nybegynder
11. august 2002 - 11:33 #12
nu for jeg denne fejl
MySQL: Table 'house.nyheder' doesn't exist
Avatar billede fangel Nybegynder
11. august 2002 - 11:38 #13
jep... tabellen "nyheder" findes ikke i databasen "house", du skal lige oprette den...

Morten
Avatar billede x-files Nybegynder
11. august 2002 - 11:43 #14
nu for jeg denne fejl

MySQL: Unknown column 'dato' in 'field list'
Avatar billede fangel Nybegynder
11. august 2002 - 11:49 #15
tja, du mangler et feldt der hedder "dato" (det skal nok være af typen INT men det er en anden side af sagen...)
Avatar billede x-files Nybegynder
11. august 2002 - 11:51 #16
jeg har ét feldt der hedder dato
Avatar billede fangel Nybegynder
11. august 2002 - 11:59 #17
hedder det tabel hvor du har dato i "nyheder"...

du skal have/lave et table der hedder "nyheder" med følgene kolloner...

id        int, auto_incresment, primary_key
dato        tinytext
overskrift    tinytext
tekst        text

-Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
11. august 2002 - 12:00 #18
hov...

id        int, auto_increment, primary_key //intet s i auto_increment
dato        tinytext
overskrift    tinytext
tekst        text
Avatar billede x-files Nybegynder
11. august 2002 - 12:03 #19
sådan ser mit du nu
Avatar billede fangel Nybegynder
11. august 2002 - 12:05 #20
og den hedder "nyheder", får så burde det virke...
Avatar billede x-files Nybegynder
11. august 2002 - 12:12 #21
min database hedder house og min tabel hedder nyheder
Avatar billede x-files Nybegynder
11. august 2002 - 12:16 #22
men hvad jeg må finde en anden den her tilføjer kun nyheder på min nyhed side jeg skal havde en der også tilføjer på en box jeg har på min index side