Avatar billede fragel Nybegynder
10. august 2002 - 12:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Sessions virker ikke

Hej

Jeg har lavet en website med et administrationsmodul. Til at håndtere dette
bruger jeg sessions. Jeg har udviklet sitet på min egen computer på IIS
(winXP) og php 4.1.1.

Her har sessions virket fint. Jeg har brugt "session_start();" i starten af
alle mine sider, og har sat sessions sådan: "$_SESSION['test'] = "test";".

Nå, men nu til problemet. Da jeg uploadede siderne til mit webhotel
(cliche.dk) virkede det ikke. Det er som om sessionsene ikke overlever et
sideskift. Se f.eks. her:

Filnavn: http://www.jhv.dk/test2.php
<?php
session_start();
$_SESSION['test'] = "test";

echo $_SESSION['test'];
?>
// Slut

Dette virker fint. "test" bliver udskrevet.
Men ændrer jeg adressen til http://www.jhv.dk/test.php som ser således ud:
<?php
session_start();
echo $_SESSION['test'];

?>
//Slut

Bliver der ikke udskrevet noget. Det virker altså som om sessionen ikke
"overlever" sideskiftet. Lokalt på min egen computer virker det fint.
test.php udskriver "test".

Det skal lige nævnes, at der kan ses phpinfo her:
http://www.jhv.dk/phpinfo.php

Er der nogen, der kan hjælpe?

/Jeppe (som ikke er så skarp til php endnu)
Avatar billede jay Nybegynder
10. august 2002 - 13:10 #1
hmmm der er tilsyneladende ikke noget i vejen med det... Har afprøvet den på mit eget webhotel hos cliche.dk. Virker fint.
Avatar billede fragel Nybegynder
10. august 2002 - 13:14 #2
hmm, mystisk ... kan du få ovenstående eksempel til at virke?
Avatar billede fragel Nybegynder
10. august 2002 - 13:16 #3
Nu skal det også siges, at jeg atm er på wn windows server (da jeg har brugt asp før i tiden). Kører du også windows?
Avatar billede jay Nybegynder
10. august 2002 - 13:20 #4
Jah, kopierede dit eksempel ind i to filer og uploadede dem.
Ja jeg er også på en windows server.
Eneste forskel jeg lige kan få øje på er at på dit wehotel kører PHP 4.1.2, mens der på mit kører PHP 4.1.1. Men umiddelbart burde det vil ikke betyde så meget da det der kører hos dig vel er nyest.
Avatar billede jay Nybegynder
10. august 2002 - 13:22 #5
Virker da forresten også hos dig... prøvede linksne
Avatar billede fragel Nybegynder
10. august 2002 - 13:23 #6
erm, her: http://www.jhv.dk/test2.php bliver sessionen sat og udskrevet, virker korrekt. Men http://www.jhv.dk/test.php giver ikke mig noget tilbage
Avatar billede jay Nybegynder
10. august 2002 - 13:25 #7
nej det gør det heller ikke, må have set syner lige før :/
Avatar billede jay Nybegynder
10. august 2002 - 13:28 #8
men du kan se det virke her:

http://www.vaccum.dk/hmmm/test.php session startet og skrevet.
http://www.vaccum.dk/hmmm.test2.php session skrevet.
Avatar billede jay Nybegynder
10. august 2002 - 13:30 #9
Er nok noget servernoget der er galt, prøv at skrive til cliche og forklar dem problemet, de plejer at være forholdsvis hurtige til at svare.
Avatar billede fragel Nybegynder
10. august 2002 - 13:33 #10
ja, der må jo være noget galt hos cliche så ... tak for hjælpen.
Avatar billede jay Nybegynder
10. august 2002 - 18:09 #11
No problem
Bare glad for at kunne hjælpe
Avatar billede nicklasb Nybegynder
15. november 2002 - 20:33 #12
Hej fragel

Ved godt at det er lidt langt tid siden du lukkede dette sprøgsmål.. og undskyld jeg skriver i dit sprøgsmål, men syntes det er meget relevant her..

Har du fået sessions til at virke på dit webhotel
Mit har nemlig aldrig virket.. Jeg har så læst en masse herinde hvor nogle også havde problemer med det..
Jeg har også skrevet til dem, og fik så en mail med at det var rettet .. Men de virkede heller ikke derefter.. Så jeg troede måske de bare havde droppet det helt..

Jeg har lavet et loginsystem der skal bruge det.. Men det virker ikke lige.. Og for ikke at tror at det er mig der er HELT dum, har jeg downloaded et også, og prøvet med det.. Men det ser ikke lige ud til at virke rigtigt.. ( http://myeuc.bornstein.dk/test/logind.php )

Virker denne på dit?? ( http://sukos.dk/php/login/sessions-php/ )
Jeg har lige lavet en ny side mere, så jeg ville meget gerne have det til at virke..
Glæder mig til svar fra dig.. :)

/Nicklas B
Avatar billede jay Nybegynder
17. november 2002 - 23:24 #13
Har lige afprøvet den på min egen webserver, og der virker det fint, så må være noget med enten webserveren, som du selv nævner, eller filerne på webserveren adskiller sig lidt fra de filer der ligger i zip-filen, til download.
Har personligt aldrig haft problemer med cliche.dk og de få jeg har haft er blevet ordnet MEGET hurtigt. Men kan jo være mig der har været heldig.
Håber du får det ordnet.